Lön

44180-667

Idag är det faktiskt en lite speciell dag. En dag som jag har drömt om länge.

Idag är nämligen min första lönedag!!! (Om man bortser från diverse sommarjobbslöner, men det är inte riktigt samma sak.)

Det känns faktiskt konstigt att få en ansenlig summa pengar in på bankkontot och veta att det kommer komma lika mycket till om bara en månad. Vissa aspekter av vuxenlivet är faktiskt trevligt!

Hur firade jag då denna storslagna löningsdag? När jag från en månad till en annan typ tredubblade min inkomst. Det är lite pinsamt nästan, jag borde självklart ha tagit en liten shoppingtur, köpt någon onödig liten klänning och begett mig ut på någon flashig bar för en cocktail... istället köpte jag tvåpack fryspizzor på Lidl och en flaska vatten (med bubblor i förvisso, alltid något!) och gick hem för att titta på tv.

Fy fan vad oglamoröst! Skärpning Sofia!!!

Kommentarer
Postat av: Niklas Eriksson

Grattis till första "riktiga" lönen då!
Och hoppas du får en trevlig helg.

Inget fel på fryspizzor inte.
- Men jag är ju ungkarl förstås.


/Mvh Niklas

Postat av: Jerpa

Grattis, grattis! Jag är otroligt avundsjuk på dig som har en riktig lön. Vill också ha! Lycka till!

2007-02-23 @ 22:18:59
URL: http://jennnie.blogg.se
Postat av: Carolina

grattis darling! så du är helt klar med din utbildning i uppsala nu då? vad är din titel? =) puss och kram

2007-02-24 @ 09:44:39
Postat av: Sofia

Niklas: Nej, fryspizzor kan vara en riktig livlina ibland. Särskilt glammigt är det dock inte, ungkarl eller ej.

Jerpa: Tack, din tid kommer, var så säker!

Carolina: Tack! Jag är nästan klar, ska "bara" få in d-uppsatsen... Titel vet jag faktiskt inte om jag har någon, det står "juniorhandläggare" på kontraktet. Puss på dä!!

2007-02-24 @ 09:55:22
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: L

Lön innebär vuxenhet och inte minst skatt!

2007-02-24 @ 14:21:04
Postat av: Sofia

Lars: Ja, helt plötsligt har jag inte lika starka krav på bevarandet av välfärdssamhället... fy, vad det kostar oss arma skattebetalare! Hihi...

2007-03-03 @ 11:59:51
URL: http://supersofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback