Danke Deutschland!

När rådet åter öppnade upp sin verksamhet efter årsskiftet var det under ett nytt ordförandeskap, nämligen det tyska. Det tyska ordförandeskapet inledde starkt med att dela ut "goodie bags" till alla delegater i rådets arbetsgrupper. Jag blev oerhört rörd när det vid den svenska stolen inte låg en utan två påsar, en var till mig, trots att jag ju bara är praktikant! All heder åt tyskarna måste jag säga!

Så... vad innehöll då denna godispåse? Jo, nämligen sidenslips för herrarna och en sidenscarf för damerna. Detta hör till standardpresenten som varje ordförandeskap brukar ge ut i inledningen på ordförandeskapet. Det är tydligt att det är stilen på slipsen som liksom sätter standarden för det kommande ordförandeskapet. Det föregående ordförandeskapet, Finland, hade en turkosblå variant som väckte blandade känslor. Tysklands slips var något mer diskret designad i ljusblått med små röd-gula detaljer.

  

Påsen var av en ganska dålig kvalitet, som i papper. Scarfen var däremot i 100% siden. Tyvärr bär jag sällan scarf.




Övrigt innehåll i påsen var en stressboll i form av ett jordklot, ett post it-block, ett nyckelband, ett plastarmband, en tjusig adressbricka i metall samt en liten påse med godisbjörnar. Nyckelbandet har redan använts flitigt, tyvärr blir den ljusblå färgen snabbt smutsig. Även det lilla blocket och adressbrickan var välkomna inslag i påsen, däremot får någon gärna höra av sig om den skulle vara intresserad av plastarmbandet där eu2007.de står skrivet i klara färger.

Jag kan bara tacka ödmjukast och säga Viel Glück Deutschland!!


Det tyska ordförandeskapets hemsida, (kvinnan på förstasidan bär ovan nämnda scarf!)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är väl ett fint inlägg ;-) Hoppas du ha det like bar under tyskt ordförandeskap som om du hade det under det finska.

Hälsningar från en tysk läsare :-)

2007-01-24 @ 21:17:45
Postat av: Gäddan

Ich tücke du kläs gut in scarf!

2007-01-25 @ 08:05:11
Postat av: Sofia

Tack tack!

Postat av: Marcusgina

Very nice site. Well laid out.

2010-03-29 @ 14:36:16
URL: http://marcusgina.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback