Kvinnliga förebilder

För några veckor sedan ombads jag att skriva om mina kvinnliga förebilder här på bloggen. Inte det lättaste vill jag lova. Till en början så kom jag verkligen inte på några över huvudtaget, trodde inte ens att jag hade några förebilder. Efter några veckors idogt tänkande så slog det mig plötsligt att jag ju faktiskt har flera, och inga dåliga heller. Konstigt att jag inte har varit medveten om detta tidigare. 

Vid en första anblick kan tyckas att mina förebilder är en galen skala människor som inte har något gemensamt över huvudtaget, men analyserar man dem lite djupare så skulle jag vilja påstå att mina kvinnliga ideal har en hel del gemensamt. De är självsäkra, smarta och vackra. De tar plats och ber inte om ursäkt för sig själva. Och inte minst är de sjukt roliga. Ingen dålig kombination egenskaper som jag gärna skulle besitta.

Här är i varje fall en fantastisk samling kvinnliga förebilder, voila!


Samatha Jones
Samantha: I'm always surprised when anyone leaves New York. I mean, where do they go?
Miranda: The real world?
Samantha: A homeless man showed me his dick on the way here. It doesn't get any realer than that.

(se fler oslagbara Samantha-citat här.)


Grynet
Lagom suger!


Pippi Långstrump
"Hejsvejs", hojtade Pippi och svängde sin stora hatt. "Kommer jag lagom till pluttifikationen?"


Paris Hilton
That's hot!
- Åsikter om Paris Hilton finns det många av, men man kan inte förneka att den här snygga tjejen har en god portion humor och ironi, hon har dessutom lyckats lura i hela världen att hon är en blåst blondin samtidigt som hon har skapat sig ett eget varumärke värt minst lika mycket som det hon en dag kommer ärva.


Hillary for president!
"Bill and Hillary Clinton were on their way home from a fundraising event in Hillary's home town, when Bill decides he's hungry for a Snicker's bar. They stop at a gas station which happens to be owned by an ex-boyfriend of Hillary's. They say hello and talk with him briefly, and Hillary remembers old times with him. As they leave the gas station, Bill says to Hillary, "Just think, if you had married him instead of me, you'd be the wife of a gas station owner and not the wife of the President of the United States of America."

"No," she replies, "if I'd married him, HE would have been the President of the United States of America."



Phoebe Buffay
“Joey : Pheebs, you wanna help?
Phoebe : Oh, I wish I could, but I really don't want to.”

Kommentarer
Postat av: askungen

mumsiga beskrivningar av dina förebilder tackar

Postat av: Adina

Jag gillar Phoebecitatet, den borde jag använda själv :b

2007-01-19 @ 09:16:30
URL: http://collective.blogg.se/dagbok
Postat av: Brucan

grymma förebilder! I love them all. men du glömde Marit Paulsen.... =)

2007-01-19 @ 09:45:31
Postat av: Magnus

Haha! Hillary-citatet! Sågning längs fotknölarna utan pardon.

2007-01-19 @ 10:19:54
URL: http://www.lowbrowmag.com
Postat av: Z.

Åhh, jag älskar Samantha Jones karaktär! Hon tar för sig i livet och det är något de flesta av oss borde göra i större omfattning.

2007-01-19 @ 22:56:15
URL: http://zinnia.blogg.se
Postat av: Sofia

Askungen: Varsågod! :)

Adina: Det tycker jag absolut att du ska göra, det är verkligen klockrent!

Brucan: Ja, både Marit och Maud är ju fantastiska förebilder som självklart borde ha fått vara med. det kanske får bli en särskild tribute till dem separat! :)

Magnus: Japp, det vill jag mena, men hon är ju en hård och resultatinriktad kvinna. Då kan man inte vara för mesig!

Z: Ja, hon är fantastisk!!

2007-01-21 @ 16:19:49
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Jennie

Samantha gillar jag också, men Gryntet klarar jag faktiskt inte av.

2007-01-22 @ 14:11:48
URL: http://www.bubbelvatten.se
Postat av: Eldarviktoria

Great Job!Been putting down Torginol for 20 years,Nice to see a sight that i can relate too.

2009-02-19 @ 10:01:30
URL: http://eldarviktoria.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback