Bortlängtan

Trots att solen faktiskt hälsade på i Bryssel nästan hela helgen och jag faktiskt lyckades spendera en heldag läsandes på en filt i parken har allt nu återgått till den bistra, kalla normala belgiska sommarverkligheten... Fasansfullt!

Det är i tider som dessa som jag ifrågasätter mitt val av livsmiljö, varför bruna Belgien? Det kan man verkligen fråga sig... än mer frågande blir jag när jag tittar igenom gamla bilder på min dato
r. Bilderna nedan är tagna i juli 2005, alltså för två år sedan ganska exakt. Den stora skillnaden är att dessa bilder är tagna mitt i vintern, den australiska vintern. Hur orättvist är inte det att det under den kallaste vintermånaden i Perth ändå är varmare än vad som är menat att vara årets klimatiska höjdpunktsmånad här i centrala Europa? Fasansfullt!

       

Följande väderprognos förutspås av BBC de närmaste dagarna:

Perth, Western Australia
Tisdag: 17 grader, sol
Onsdag: 20 grader, sol
Torsdag: 18 grader, sol
Fredag: 19 grader, sol

Brussels, Belgium
Tisdag: 19 grader, växlande molnighet
Onsdag: 18 grader, regn
Torsdag: 17 grader, regn
Fredag: 22 grader, växlande molnighet

You get the point... :(

Kommentarer
Postat av: Key

No, I don't get the point :D

2007-07-10 @ 09:02:04
Postat av: Petter

Hej Sofia!
Jag haller med dig om att daligt vader forstor verkligen allt vad sommarkanslor heter.... Konstigt nog lider jag just nu av alldeles FOR mycket sommar!! Har i Hong Kong ar det sa sjuukt varmt och fuktigt att varje dag kanns som den sista! Jag ser fram emot tva veckor i ett halvruggigt Sverige...haha!;)
/Petter


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback