Veckans bär...

image939...är hjortonet!

Den här veckan har jag återupptäckt vilket fantastiskt bär hjortronet är. Jag kan inte förstå hur det kan vara så gott! Det var min fikavecka den här veckan på jobbet och jag bjöd då på glass med varm hjortronsylt, very smaskens!

Hjortronet är numera mitt favoritbär, även om det befinner sig i ständig konkurrens med smultronet och hallonet... För att inte glömma det fantastiska björnbäret....

Hur som helst, mer hjorton åt folket!

Vilket är ditt favoritbär?

Kommentarer
Postat av: Daniel

Hallon, helst i kombination med mjölk och strösocker :)

2007-07-06 @ 14:08:54
Postat av: Niklas Eriksson

Det är helt klart jordgubbar.
/Mvh Niklas

Postat av: Sofia

Daniel: Den är verkligen inte dum... Hallon är oxå en stor favvo hos mig!
Niklas: Jag gillar jordgubbar oxå, men hjortron känns lite mer exotiska!

2007-07-07 @ 10:43:14
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Fia

Det bästa måste ändå vara smultron! Mamma hade plockat en hel tekopp till Livia som jag glatt delade med henne (nja, delade och delade). Himla gott! Det är inte så ofta man äter smultron men det är verkligen super!

2007-07-10 @ 23:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback