Vuxenlivet i antågande

Idag har jag fått mitt anställningsintyg inför mitt nya jobb som jag ska börja på i höst. Jösses amalia, jag har fått en egen titel! "Departementssekreterare", inte så illa va?!! Min framtida arbetskollega på Justitiedepartementet, tillika gymnasiekompis, Karolin, har dock en lite häftigare titel, hon är "Politiskt sakkunnig".

Det är faktiskt häftigt att bli vuxen, något som jag börjar inse att jag snart är, även om jag aktivt strävar emot.

En av de roligaste aspekterna med vuxenlivet är kanske att karriären börjar ta fart för de flesta. När jag ser på  mina kompisar som för inte så länge sedan var konstant bakfulla och luspanka studenter som stal salt och peppar på Mackedonkan och som räknade ur "mängden alkohol per krona"  vid inköpen på systembolaget slår det mig verkligen att vuxenlivet har slutit sina armar om oss.... Nu är det liksom ingen väg tillbaka... Skrämmande!

Av mina före detta slackerkompisar, hittar jag idag bla följande:
- En politiskt sakkunnig
- En arkitekt
- En landskapsarkitekt
- En språklärare
- En missbruksvårdare
- En revisorsassistent
- En fastighetsekonom
- En skolbyråkrat
- Flera biträdande jurister
- Flera politiska "researchers" (vet faktiskt inte vad som är den rätta översättningen, forskare är dom inte!)
- En personalchef
- En tingsnotarie
- Två mäklare
- Och så jag, snart f.d. EU-byråkrat och tillträdande departementssekreterare!

När hände detta egentligen?!! Tiden går så otroligt fort. Det är ju verkligen inte klokt, vi är ju liksom bara barn..!

Kommentarer
Postat av: Brucan

baby, du kommer kanske att få jobba med min kompis kanja på justitiedepartementet, hon har precis börjat där. hon jobbar på EU-enheten. kram C

2007-07-07 @ 15:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback