Produkttips

Dela med sig av tips på bra och prisvärda produkter borde alla göra. Idag bjuder jag på två personliga favoriter som jag upptäckt på senare tid...

image907Hårvård:

Head&Shoulders är egentligen ett mjällschampo som jag råkade pröva av misstag när jag var hemma på besök senast och inte hade något annat schampo att tillgå, och sedan dess är jag hooked. Helt otippat så visade det sig vara en riktig superdunderprodukt. Det känns som om håret blir tusen gånger renare ända in till hårbotten än med vanliga schampon och håret blir dessutom glansigt och välmående, helt fantastiskt,  för att inte tala om priset som väl ligger på en sisådär 30-40 kronor flaskan. Wonderful!

(Obs! Jag kan inte svära på om det är bra att använda mjällschampo om man inte har mjäll, men det kan ju aldrig skada att använda det lite då och då i förebyggande syfte... Eller, who knows, det kanske fungerar kontraproduktivt?)



Hudvård:

Body Shops E-vitaminserie är oslagbar, jag blir lika överraskad för varje produkt jag prövar, nu senast ansiktskrämen. E-vitamin fungerar tydligen som en slags antioxidant och reparerar trasig hy, det är nästan som magi! Kan verkligen rekommendera särskilt läppbalsamet, ansiktslotionen och tvålen, härnäst skall deras "Body Butter" upp till bevis, förväntningarna är skyhöga! Även här är priserna högst överkomliga, varför man faktiskt nästan borde slå till på hela serien. Jag är övertygad om att man inte blir besviken.



image908

Kommentarer
Postat av: Linda

Hoj! Vilka fina tips...det där body shop-kitet är jag mäkta sugen på! Dock måste jag säga att mjällschampo får mitt hår att bli superfett. Håret är som baken kanske...? eller nåt =)

2007-06-13 @ 09:01:05
Postat av: Johan

Kan inte annat än hålla med om mjällschampot, deras Menthol(?) variant är underbar om man låter den sitta i en stund, blir härligt kyligt mot hårbotten då! Body Shops prylar kan jag inte säga så mycket om förutom att deras Body Butter (Passionsfrukt) luktar makalöst gott!
Reparationsegenskaperna av trasig hy lät annars väldigt användbart för mig som klättrare, funkar det även på lite större sår på t.ex. händer? ;)

2007-06-13 @ 14:41:13
Postat av: Nathalie

man ska inte avnada mjallschampoo om man inte lider av mjall. dett eftersom det kan utveckla mjall i harbotten. dessutom ar mjallschampoo starkare och sliter mer pa haret an vanliga schampoon och bor darfor endast anvandas av man faktiskt lider och har problem med mjall.

2007-06-13 @ 21:36:05
Postat av: Nathalie

man ska inte anvanda mjallschampoo om man inte har mjall da detta faktiskt kan utveckla mjall i harbotten. dessutom ar mjallschampoon starkare och innehaller mera syntetiska amnen an vanliga schampoon och bor darfor inte anvandas om man inte lider av mycket mjall.

2007-06-13 @ 21:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback