Erkännande

Efter min totala dissning av snigelslemprodukter i förra inlägget påminde min mamma snällt mig om att jag ju faktiskt använder mig av emuolja som del av den dagliga skönhetsrutinen. Emuolja utvinns ur underhudsfettet på den australiska varianten av struts, emun, och det är ju om än vidrigare än att smörja in sig med snigelslem.

Mina flaskor är inköpta i Australien och innehåller dyra droppar av underverksoljan, den kan användas för att smörja in torr hud, på eksem och brännskador och så vidare. Användningsområdena är oändliga.

Frågan är nu, vad är den läbbigaste produkten, emuolja eller snigelslem? Eller det kanske finns någon ännu vidrigare produkt som man borde prova? :)

Här kan ni läsa mer om emuolja och emuoljeprodukter, och kanske beställa, om ni törs! ;)



En äkta emu, innan den görs om till en skönhetsprodukt.

Kommentarer
Postat av: Niklas Eriksson

Från en novis på området...
-Snigelslem låter ju värst!
Men jag skall väl erkänna, jag har ju aldrig testat någon utav varianterna.
EMUolja borde väl vara poppis i Bryssel eller?? :)

/Mvh Niklas

Postat av: Karolina

Tjursperma är nog värst!

2007-03-13 @ 21:56:22
Postat av: Sofia

Niklas: Det där med EMU och Bryssel var ett väldigt dåligt skämt, haha...

Karolina: Tjursperma tar absolut priset, fy fan!

2007-03-13 @ 22:11:22
URL: http://supersofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback