How Bizarre!

Jag var med om det mest bisarra idag på lunchen...

I godan ro gick jag längs med Fredsgatan i lokala Stockholm när jag precis i höjd med Rosenbad blir vittne till hur en man plockar ut något ur en bil och lägger det rakt på trottoaren där jag gick.

Detta något visade sig vara ett stort älghuvud, skitskumt tyckte jag! När jag kom närmare såg jag snart att det inte var vilken gammal jakttrofé som helst, det var nämligen ett helt färskt älghuvud. Ur den delen av trofén som troligtvis snart kommer vara fäst på någon troféfull vägg i ett välbeställt hushåll med väl tilltagen takhöjd stack nämligen en blodig benpipa ut. Det rann även blod ur näsan på älghuvudet.

Det hela var bara så groteskt och malplacerat där ute på trottoaren... Och jag kommer få mardrömmar av den där äckliga benpipan! Var inte detta dagens sjukaste händelse så säg?
image1133

Kommentarer
Postat av: M

uiääk, va äckligt! stackars älg. jag är dessutom emot älgjakten just för tillfället just med tanke på att älgstammen inte har varit så här liten på över 25 år.. sorligt om vi förlorar våra maffiga djur i skogen..

2007-11-13 @ 15:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback