Julklappstips

Förra året försökte jag propagera för att sluta köpa en massa onödigt skräp till jul bara för köpandets skull, och om man skulle köpa klappar, gärna göra det via de många välgörenhetsorganisationer som har egna webshoppar. Jag har varit jätteduktig i år, nästan alla presenter som jag ska ge bort i år har köpts av och samtidigt gett stöd till UNICEF, Rädda Barnen och WWF. Det känns bättre att slänga ett par tusen till välgörenhet istället för till BR och H&M liksom... dessutom så har utbudet av schyssta julklappar hos dessa organisationer faktiskt ökat!

Jag kan ju tyvärr inte skriva här vad det är för presenter jag köpt...det skulle liksom förstöra hela julen för mig och min familj. Gå in på sidorna och botanisera själva vettja! :)

Kan dock avslöja att Samuel kommer att få spatsera runt på dagis med den här tischan nästa år:

image1140
På baksidan kan man läsa art 2 i FN:s konvention om barnens rättigheter "Alla barn har samma rättigheter och lika värde. Ingen får diskrimineras", coolare än Stålmannen och viktigare än Fantomen.

Exempel på välgörande webshoppar:
Rädda Barnen
UNICEF
WWF


Kommentarer
Postat av: Jenny

Du är så klok, du!

Love you!

2007-11-23 @ 14:25:47
Postat av: kusin lina

vilken under t-shirt. jag snor idén och köper till syskonbarn och kusinbarn!

2007-11-25 @ 12:30:10
Postat av: Sofia

Jenny: Visst är jag! :)

Lina: Det tycker jag absolut du ska göra, varenda unge borde ha en!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback