Gästföreläsare? Moi?!

Om två veckor har jag tydligen bortlovat mig att åka till min gamla gymnasieskola i Strängnäs och gästföreläsa om "Livet efter studenten" och inspirera de små liven att ta tag i sig själva, eller nått sånt... :)

Jag förväntas berätta om universitetsstudier och utlandsjobb och sånt. Om vad jag har gjort sedan studenten, vad man kan göra av sitt liv. Och så ska eleverna förbereda frågor till mig. Det är ju inte klokt!! Detta skall dessutom ske på engelska. Hur kunde jag tacka ja till detta?!! Vad ska jag säga?! Ska man använda power point?! Jag är ju praktiskt taget ett barn själv, vad kan jag rimligtvis komma med för livsråd?!

Helt galet! Detta måste nog börja förberedas snart...
Kanske har jag tagit mig vatten över huvudet?

Kommentarer
Postat av: Jennie

You go girl! Men på engelska? Varför? Du kommer att göra succé i vilket fall!

Postat av: Linda

Oh jag hade viljat lyssna på det! Tror du kommer vara skitbra och underhållande vad du än säger...

2007-10-09 @ 09:49:04
Postat av: Sofie

Va? Varför frågar ingen mig..? Ja just ja, jag har inte riktigt gått vidare på den s k europavägen...

2007-10-09 @ 19:06:33
Postat av: Sofia

Jennie: Jag ska besöka en affärsengelska-lektion, thats why! :)

Linda: Jag kanske kan få öva inför dig!?

Sofie: Jag kan tipsa om att du kan komma och hålla i en redovisningslektion någon dag! :)

2007-10-10 @ 17:13:30
URL: http://supersofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback