Kulturell

Gårdagen bjöd alltså på ett operabesök, mycket finkulturellt så där på söndagseftermiddagen vill jag lova! Jag tyckte om föreställningen, där man fick följa Zarah Leander under hennes omdiskuterade år i Tyskland under andra världskriget, men den uppfattningen delades inte av alla. Kritiken riktades nog främst mot att opera faktiskt låter lite löjligt på svenska, "Hellre italienska med textrad!" löd omdömet. Personligen så njöt jag främst av de fantastiska klänningarna som Camilla Thulin designat, very classy! Jag kände med ens att jag har en omedelbar brist på primadonnaklänningar (Note to self: Måste åtgärdas!)

Summa summarum så fick vi trots allt lite mersmak på det här med finkultur. Härnäst står balett på den kungliga operan på programmet för mig och mina kulturella finsmakare till vänner, inte illa va!? :)

Om du känner att du har lite för lite finkultur i Ditt liv kan jag tipsa om att Folkoperan erbjuder alla under 27 år att gå på alla föreställningar för halva priset. Ett operabesök behöver alltså inte kosta mer än ett biobesök och en popcorn, fantastiskt!

image1097

Karolin, Lina, Sofie och jag på operabesök.


Kommentarer
Postat av: Janne

Håller med om de vackra klänningarna, kolla min blogg! Ska själv se operan den 18/10 och tänker ta några drinkar innan så att jag står ut med alla höga "skrik" som jag upplever att opera förmedlar.
Synd dock att jag över 27 år men detta är nog den enda finkultur jag tänker unna mig på många långa år.

Postat av: Sofia

Janne: Operan var helt ok enlogt min mening. Hoppas att du blir nöjd, skriken var inte så farliga! :)

2007-10-08 @ 08:50:48
URL: http://supersofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback