Tips

Efter hemkomsten från krogen i lördags var man ju lite småsugen på något mindre nyttigt alternativ, som brukligt är efter en mängd intagen alkohol. Jag föreslog ostgratinerade popcorn som ett bra alternativ. När jag märkte att mina kompisar inte hade en aning om vad detta var så slog det mig att det kanske är ett hemmagjort recept?! Uppfunnet av mig?!

Om så är så följer här ett oslagbart recept:

Ingredienser:
- 1 påse micropopcorn (alt. en kastrull vanliga)
- 1 försvarbar mängd skivad hushållsost

+ ev. lite grillkrydda

Popcornen bredes ut på en tallrik (en påse micropop räcker ungefär till två tallrikar). Därefter kan popcornen kryddas efter behag med förslagsvis grillkrydda. Sedan är det bara att täcka popcornen med den försvarbara mängden ostskivor och in i micron i ca en minut. Färdigt att äta omedelbart, medan osten är smält! Smaskens!

image1066      image1067

Kommentarer
Postat av: nina

detta ska jag allt testa nån gång! popcorn går att blanda med det mesta, gott det!

2007-09-11 @ 17:23:56
Postat av: Hanni

Det måste jag testa! Har aldrig tyckt om popcorn just för att de inte har d lilla extra, men d här kanske ändrar på det :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback