Semesterlitteratur

Där nere på playan i Spanien så var det inte bara brännan jag pressade. Jag passade också på att pressa i mig en massa böcker! De här böckerna utgjorde årets semesterlitteratur för min del:



Skam - Karin Alvtegen
Betyg: 3/5
- Intressant bok om att leva med skuld och skam


Tusen strålande solar -Khaled Hosseini
Betyg: 5/5
- Fantastisk och välskriven om att vara kvinna i Afghanistan


Den jag aldrig var - Maj Gull Axelsson
Betyg: 2,5/5
- En konstig bok som jag nog var för enkelsinnad för att helt förstå mig på. Om dubbla personligheter och hur livet kan ta sig olika vägar beroende på val man gör


Manhattan Call girl - Tracy Quan
Betyg 0/5
- Den här boken satte slutligen spiken i kistan vad gällde genren "chiclit" för mig. Aldrig mer!!


El Choco: svensken i Bolovias mest ökända fängelse - Markus Lutteman
Betyg 5/5
- Total sträckläsning. Fascinerande story skriven med mycket känsla. Plus för att det är en verklig historia och att man får se bilder. Jag blev väldigt orolig för mina kära Sofie och Ola i Bolivia! Helt klart sommarens bästa svenska bok!


Den som dödar draken - Leif GW Persson
Betyg: 3,5/5
- Vanlig GW-bokstandard. Helt ok sommarlektyr. Trevlig återträff med Evert Bäckström


Flyga drake - Khaled Hosseini
Betyg: 5/5
- Rörande, djup och vacker historia om vänskap. Årets bästa bok!


En spricka i kristallen - Cecilia von Krusenstjerna
Betyg 3/5
- Är det familjen Gyllenhammar som beskrivs är vad man undrar. Förmodligen


Elva minuter - Paulo Coelho
Betyg: 3/5
- Coelhos lite porrigare sida kommer fram, en helt ok bok om kärlek och sex, men Coelho är bättre på alkemi...


Rymmaren - Thomas Bodström
Betyg: 1/5
- Var är personskildringarna? Var är spänningen? Vem betalade Liza Marklund för att kalla boken för "sträckläsningsläge"? Vem kommer att köpa uppföljaren? Inte jag...

Kommentarer
Postat av: Astronauten

Hej! Jag söker modeller just nu, är du intresserad? Kika in på min blogg!



Mvh

Postat av: Sofie

Hurra, du är hemma igen! Och jag också!



Flyga drake är en femma, jag blev också såld. Även jag hade en aldrig mera chiclit-upplevelse. Blir böckerna sämre eller blir vi äldre? Puss

2008-08-12 @ 22:39:08
Postat av: Anitha

Personligen gav jag helt upp med "Den jag aldrig var". En totalt onödig bok enligt min mening. Thomas Bodström kan för övrigt definitivt lägga ner sin författarkarriär. Mitt betyg skulle bli 0/5. Han borde återgå till att spela fotboll.

2008-08-13 @ 08:14:41
URL: http://anithas.blogg.se/
Postat av: Sofia

Sofie: Jag tror att det är en kombination, men böckerna måste bli sämre... Den enda läsbara är ju Bridget Jones. I övrigt kan det vara!



Anitha: Ja, den var lite svår... Det tog mig flera försök att komma in i den!

2008-08-14 @ 08:52:20
URL: http://supersofia.blogg.se/
Postat av: Sofia

Sofie: Jag tror att det är en kombination, men böckerna måste bli sämre... Den enda läsbara är ju Bridget Jones. I övrigt kan det vara!



Anitha: Ja, den var lite svår... Det tog mig flera försök att komma in i den!

2008-08-14 @ 08:52:42
URL: http://supersofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback