Indien

I början av november var jag som sagt en sväng till Indien. Det var helt otroligt intressant, jag hade aldrig varit i Indien förrut och det var verkligen en annorlunda upplevelse. Man hade ju hört att Indien skulle vara ett kontrasternas land, men jag hade aldrig kunnat föreställa mig hur starka kontrasterna verkligen var. Det var överdåd och lyx bredvid fattigdom och elände, lyxhotell och kåkstäder om vartannat, lyxbilar och tuck tucks om vartannat.... Och människor! Människor överallt.

Fattigdomen var så utbredd att den kändes ändlös. Allt som jag såg fick mig verkligen att reflektera lite över mitt eget liv Man har det ju faktiskt oförskämt bra och borde kanske uppskatta det lite mer. Det var första gången för mig som jag besökte ett riktigt fattigt land och det var verkligen en väckarklocka. Jag reste med jobbet den här gången och vi besökte tre städer på fem dagar, det var verkligen ett späckat schema men jag blev sugen på att åka tillbaka och se mer av landet. Så, en vacker dag så åker jag nog tillbaka!

   
 
 
   
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback