Ich bin ein Berliner

Berlin var fantastiskt. Och det var strålande väder hela helgen. Jag traskade runt i shorts och linne och försökte få lite färg på mitt bleka lekamen. Det gick väl sådär, men lite d-vitamin lyckades jag nog ladda på med i varje med.

En sak jag lyckades ganska bra med var att tjocka på mig rejält, vi åt oss igenom hela Berlin, korv och öl på längden och på tvären. Nu är det några dagars självsvält som gäller innan man är tillbaka på noll igen... typ

Berlin är hur som helst en väldigt häftig stad, med intressant historia som man påminns om vart man än går. Det är svårt att föreställa sig hur det kan ha varit att leva i ett delat Berlin. Hur västberlinarna levde som på en liten ö i kommunistvärlden. Och hur mycket 100 meter mellan två hem kunde betyda i termer av välstånd och möjligheter. Faktiskt helt otroligt. I höst är det 20 år sedan Berlinmurens fall, det lär firas rejält!


Jag fångad av en stadig Berlinbjörn


Jag, brorsan och Mia, framför Fernsehturm


Mia, Mange och Muren


Brorsan och jag och en tysk pälsmössa, framför Schauspielhaus


Jag intar en stadig tysk frukost


Mina travel mates framför en gorilla på Berlin Zoo


Den världskända isbjörnen Knut


Mina favoriter på zoo, flodhästfamiljen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback