Nyårsafton

Här kommer lite fler bilder från de gångna veckorna. Denna gång med fokus på nyårsaftonen, en nyårsafton som blev fabulous. Flera av mina allra bästa vänner samlade, mycket lek och sång och skumpa, och som lök på laxen: Vid tolvslaget begav vi oss alla av tillsammans för att lyssna till Eskilstunas stolthet Yvonne Ryding som läste "Nyårsklockan" och för att bevittna Eskilstuna Kommuns fantastiska nyårsfyrverkeri. Frågan är om det kan bli bättre än så, jag tror nästan inte det.

Nåväl, lite bilder från kvällen:

Fint dukat med guldtema



Festligheterna inleddes med charader för att alla gäster skulle komma i stämning


God mat och en massa sång. Till förrätt åt vi Västerbottenpaj, sedan vankades oxfilé med chevréostsallad, kantarellsås och hasselbackspotatis. Efter det smällde vi i oss cheesecake med vit choklad och hallon... Mums!


Ola och Lina hade förberett en nyårskrönika på rim... 



Fula Bettan var ett uppskattat inslag under middagen... =)


Sedan togs det paus för ännu mer lekar. Pojkarna fick ställa upp och tävla i klassikern "Jucka Korven", försten som juckar upp korven i full sving och fångar den med munnen vinner!


Sofie, jag och Lina tävlade för vår del i sockerbitsupprullning. En sockerbit fäst i en sytråd ska rullas upp med tungan, det var oerhört klurigt. Lina vann, Sofie och jag kom på delad sistaplats.

Sedan bar det som sagt var ner på stan för Yvonne och fyrverkeri. Sedan var 2009 igång!

Det var den nyårsaftonen det, mycket lyckad. Om man tänker sig att nyårsaftonen sätter standarden för året som komma skall, då är jag säker på att 2009 kommer att bli ett helt fantastiskt år! =)


Kommentarer
Postat av: Niklas Eriksson

Trevliga bilder Sofia. Vilken snygg klänning du hade på bilderna.



/Mvh Niklas

2009-01-10 @ 22:23:49
Postat av: Mamma

Nu förstår jag varför jag hittade ett litet plastglas under skänken...

2009-01-11 @ 10:24:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback