Nedräkning

Nu är det knappt fyra timmar kvar, sen är det vi som tar över!!

EU-ordförandeskapet inleds på högvarv för min del, imorgon ska hela kommissionen till Stockholm för att träffa regeringen, nästan hela dagen ska jag vara med i stadshuset på detta. Sedan åker hela sällskapet vidare för att träffa kungen och på kvällen blir det sedan stor tv-sänd invigning av ordförandeskapet från Skansen. De sista aktiviteterna kan jag dock inte vara med på, för jag måste ner till Bryssel för möte.

Nu är det verkligen på allvar det här, som man jobbat för i flera år, skrämmande och roligt på samma gång!


Kommentarer
Postat av: Sten Sture

Jobbat för i flera år? Tog inte du examen för mindre än två sedan?



Tar över och tar över, förresten. Ett tips att upprepa som ett mantra om det börjar skita sig under diverse förhandlingar närmsta halvåret: Sverige är inte Frankrike, och Reinfeld är inte Sarkozy, men vi är i alla fall inte Tjeckien.



Vet du förresten nu vilken huschampagnen är under ordförandeskapet?



Ses vi på Flagey på fredag? Vet du om det kommer några riktiga fetvippare dit?

2009-07-01 @ 17:59:05
Postat av: Sofia

Jag har jobbat inom regeringskansliet sedan september 2006, det är väl flera år?



Jag hoppar Flagey på fredag och åker hem istället. Har svårt att tro att det blir fetvippigt, men det blir säkert kul!

Postat av: Sten Sture

Räknar du in praktiken på reppen? Det får man inte, sörru. Ett ordentligt CV-faux pas...



Nä, misstänker att Danielsson blir tyngsta namnet på svennefesten. Möjligen någon generaldirektör från komissionen, eller kanske t.o.m. en kommissionär! Håller tummarna. Jag skakar av förväntan. Faktiskt. På allvar. Inget skämt. Så stort är det svenska ordförandeskapet. Nu ska vi visa dem vad vi går för. De kommer att bli ordentligt imponerade.



Tror du att någon utanför EU-kretsar ens bryr sig? Eller ens de flesta inom EU-kretsar?

2009-07-02 @ 11:16:24
Postat av: Mrs

Hur fan orkar du Sten Sture? Tänk att leva med dig...Skulle hellre rulla mig naken i brännässlor. Det framstår ju som riktigt skönt i jämförelse!

2009-07-02 @ 21:11:57
Postat av: Roger

ggrrr, catfight... ;) Aja, nu när vi tyvärr är med i EU så får vi väl försöka ändra vissa saker till det bättre, även om vi alla vet att det är nästintill omöjligt... ;)

2009-07-03 @ 09:12:41
URL: http://www.stardustblog.se/
Postat av: Karin R

wow, vad spannande, vilket jattekul jobb det maste vara.



haha "naken i brannasslor" dar ser man.

haller med Roger, nu ar det lage att visa framfotterna.



tycker det ar trevligt att ordforandeskapet har blivit en storre grej an det var forut - i 2001 var det ju bara en liten bi-sak.

2009-07-06 @ 13:06:58
URL: http://missromarker.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback