Biker

I förra veckan var jag ute och åt middag med min gamla gymnasieklasskompis Christoffer som befann sig i Stockholm för att delta i European Development Days på Älvsjömässan.

Christoffer har alltid varit en energisk energiknippe, men nu slår han alla rekord. Vi hade inte setts sedan i julas och först fick jag mig en update på vad han gjort sedan dess. Christoffer hade varit i Sydafrika på ett utvecklingsprojekt som del i hans utbildning. Det lät helt fantastisk och jag blev mycket imponerad även om det var tydligt att våra vägar gått åt olika håll, förrut var jag och Christoffer som ärtor och morötter, nu framgick det med all önskvärd tydlighet att vi hade förvandlats till byråkraten och aktivisten, vad hände på vägen liksom??

Hur som helst, jag är mycket stolt och imponerad av Christoffer som nu ska bege sig iväg på en liten (?!) cykeltur. Tillsammans med en aktivistvän ska han cykla tandemcykel från Treriksröset till Smygehuk och genomföra gymnasieföreläsningar om sina erfarenheter och uppmuntra unga människor till att aktivera och engagera sig. Projektet heter Kedjereaktion, hela cykelturen kan följas på hemsidan
kedjereaktion.nu!

Trampa på nu Stoffe så ses vi på juldan som vanligt för årlig avrapportering! =)



Kommentarer
Postat av: martin

hoho vilka lirare! Jisses! :)

2009-10-27 @ 23:08:09
Postat av: Anitha

Jösses! Det dyker upp ett minnesfragment om något om Christoffers pappa och cykelbyxor!? Det kanske är något genetiskt? Några av mina kollegor skryter med att de skall cykla Siljan runt för andra gången...

Postat av: Magnus

Aj! Efter ett antal mil på norra delen av Gotland i somras vet jag vad vad en hård cykelsadel gör mot oskyddade skinkor. I vårt fall tvingades vi handla biltvättvamp och lägga emellan för en någorlunda avlastning. 250 mil, huvva!

2009-10-28 @ 18:32:20
Postat av: Anitha

Magnus, biltvättvamp!? Kan du utveckla detta?

2009-10-28 @ 19:59:51
URL: http://anithas.blogg.se/
Postat av: Magnus

I vår desperata jakt på någon form av avlastning var det något ljushuvud som drog sig till minnes att man kan tejpa en sån där tjock gul tvättsvamp på sadeln. Inte mer än fem sekunder efter att det yttrats stod vi på macken och resonerade om vi skulle ha den med eller utan schampo. =)

2009-10-29 @ 21:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback