Gott

Imorgon ska jag bjuda några, nuvarande och tidigare, jobbarkompisar på middag. Det ska bli riktigt roligt, vinet ska flöda, fastän det är vanlig söndag! Det kanske inte direkt bidrar till den bästa starten på veckan, jag föreställer mig en måndagmorgon tuffare än vanligt, men det kan det ju vara värt ibland!

Hur som helst, jag har precis varit och handlat. Det är två veggos i sällskapet och sånt komplicerar ju alltid det hela lite. Jag bestämde mig till slut för att försöka mig på att laga till en ost- och broccolisoppa, det blir nog smarrigt. Till det lite vitlöksbröd och stekta pepperonikorvskivor för oss köttätare!

Här är receptet jag tänkte utgå ifrån:

1 st broccolihuvud
1 st gul lök
1 l grönsaksbuljong
2 dl vispgrädde
200 gr riven hushållsost
200 gr philadephiaost
50 gr parmesanost
salt
peppar

Yummie!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback