Home sweet home

Så var man hemma igen, underbart! Jag hade sån tur och fick resa med regeringsplanet hem, så det gick snabbt och smidigt och jag var hemma redan vid sextiden istället för vid elva som jag hade varit om jag rest reguljärt. Man borde alltid ha tillgång till en private jet. Det är ett av råden som jag tagit till mig från att ha läst Paris Hiltons "Confessions of an Heiress"...

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Sverige luktar gott. Jag har suttit på altan i kvällssolen och bara insupit svensk sommarluft i flera timmar, helt fantastiskt!

En annan fantastisk sak var att Samuel bestämde sig för att överraska sin moster med att komma hit till Eskilstuna och bo här i några dagar. Det ska bli jätteroligt, jag håller på och smider planer på vad vi ska hitta på. Kanske Parken Zoo?? Imorgonkväll ska jag hur som helst dit, fast utan kids. Då inleds min Sverigesommar 2010 officiellt med Kentkonsert. Det ska bli såå roligt och nostalgiskt!


Samuel och jag ikväll!


Kommentarer
Postat av: A

Hej!

Brukar följa din blogg och är mkt nyfiken hur det gått med Lchf dieten? Såg att du gått ner 5 kg på 5 veckor å ville gå ner 5 till, har det fungerat? Hur strikt är du med att inte äta kolhydrater? Är nämligen i startgroparna själv att gå ner ca 10 kg och är lite inne på Lchf metoden, ngt du kan rek? Grattis till de 8 km! =)

2010-07-17 @ 11:02:33
Postat av: Sofia

Jag provvägde mig igen igår och vägde då 67 kg, imorse var jag nere på 66. Så det går framåt, började på 74! Jag har gått ner ca 7-8 kg sedan den 17 maj, dvs nästan 1 kg per vecka! Jag är mycket nöjd men inser att det nog kommer att gå långsammare och långsammare ju närmre målet man kommer!



Jag tror att jag är halvstrikt, jag äter två finn crisp varje morgon och dricker två kaffe latte per vilket innebär ganska mycket mjölksocker. Frukt försöker jag undvika men äter jordgubbar och hallon ibland. Öl är helt uteslutet men vin slinker ner några gånger per vecka, helst vitt eller mousserande. Mascarpone till frukost och majonnäs till allt! Extra smör jämt och alltid mer fett pålägg än bröd (mitt smör och ostberg är ca 3 ggr tjockare än själva finn crispet).



Jag kan varmt rekommendera den här dieten. Jag har blivit lite LCHF-frälst måste jag säga och chockeras över hur mycket socker och kolhydrater folk vräker i sig ovetandes om att det är just det som gör dom fläskiga. Kombinera med motion och för mat och träningsdagbok så att man kan följa upp vad som funkat och inte. Och glöm inte att kontrollera matintaget ändå, man kan inte dödsvräka i sig mat även om man går på LCHF, lagom är bäst. Lycka till!

Postat av: A

Tack för tipsen! Inledde LCHF idag och är riktigt peppad! Jag tror också på den här dieten då den faktikst inte handlar om att späka sig själv utan att tänka om helt när det gäller kosten. Ska kombinera ett lågt kolhydratintag med promenader / lätt jogg, borde bli succe! =) Men samma här, vin kommer nog slinka ner då å då, lite måste man få leva ;)

Lycka till med de sista kilona! =)

2010-07-20 @ 22:16:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback