Viktöverraskning

När jag var hemma i Sverige för en dryg månad sedan så fick jag en veritabel viktchock. Jag hade lagt på mig sju kg fläsk under mina dryga två månader i Bryssel. Ve och fasa. Jag höll ju på att smälla av när vågen visade 74 kg, tvingade min pappa att provväga sig på samma våg, och sedan vägde jag mig på ytterligare två vågar innan jag begrep att det var sant. Så snart jag gjorde det så stack jag ut på långpromenad och ökade på steglängden samtidigt som jag övervägde möjligheten att jag kanske var ovetandes gravid i femte månaden eller så. När jag samlat mig och insåg faktum (att jag helt enkelt ätit för mycket skit) bestämde jag mig för att göra något åt saken. Jag bestämde mig för att vågen skulle visa under 70 kg nästa gång jag befann mig på svensk mark.

Jag är en bestämd och envis person. När jag kontrollvägde mig i fredags så visade vågen 69 kg, 5 kg väck på lika många veckor. Bra jobbat tycker jag. Lika mycket till ska bort under månaden som kommer har jag tänkt. Igår på jobbet var jag tvungen att byta om mitt på dagen för min byxor höll på att ramla av, det är sant! Dom hade blivit för stora! En underbar känsla, I must say... ;)

Eftersom jag inte var helt säker på om min metod fungerade så har jag undvikit att raljera om den här på bloggen. Men nu när jag har facit i hand och är så otroligt nöjd med mig själv så ska bantningstipsen börja hagla!!

Nu är det ju inte direkt regelrätt bantning jag har ägnat mig åt den senaste månaden. Det var snarare länge sedan jag ätit så mycket som jag gjort nu. Jag har kört LCHF (Low Carb High Fat) och uteslutit bröd, potatis, pasta, ris, majs, socker, öl, frukt och godis ur kosten. Istället har jag frossat i ägg, majonnäs, kött, grönsaker, kyckling, bearnaisesås, oliver och salami. Till frukost har jag ätit mascarpone (40 % fett) med hallon och mandelflan, ibland med bara kanel. Istället för vanligt bröd har jag nöjt mig med två skivor finncrisp till frukost, oftast med ägg och majonnäs. Och så har jag druckit enbart mineralvatten, kaffe latte och vin i olika former. Inga konstigheter alls! LCHF is the shit!

Kommentarer
Postat av: Linda

Grymt Sofia! Går ju som tåget! Speciellt impad över din nya löparkarriär =). kram

2010-06-29 @ 21:05:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback