Duktig

En ny milstolpe för min träningssatsning (aka "Beach 2010") har idag uppnåtts.

Jag som, aldrig har kunnat springa, har idag sprungit 3 km på löpbandet!!

Det kanske inte låter som så mycket för världen men för mig så är det jättelångt!! Jag vet inte vad det beror på, men jag har alltid hatat att springa och mycket hellre kört crosstrainer eller trappmaskin när jag är på gymmet. När jag flyttade till Bryssel bestämde jag mig dock för att göra ett försök. Jag började jogga 10 minuter varje gång jag var i gymmet. Sen så lade jag på en minut varje vecka. Gott så.

När jag sedan var hemma förra helgen och fick en så kallad "fetma-chock" när jag upptäckte att jag gått upp sju kg på två månader bestämde jag för att öka intesiteten och hoppade direkt från 17 till 20 min förra veckan, och nu idag plussade jag på fem minuter på raken.

Innan jag flyttar hem till Sverige ska jag kunna jogga i 40 minuter, I challenge you!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jösses, vad du är duktig! Löpningen kommer garanterat att ge resultat på vågen. och vem vet, det kanske blir tjejmilen nästa för dig...

2010-05-27 @ 08:48:55
Postat av: Linda

Härligt! Dom där 40 min kommer att gå som i ett nafs. Ha det kul i helgen!

2010-05-28 @ 23:45:40
Postat av: Jenny

Du är ju superduktig!



Tror att hemligheten är att ha en bra "ajpådd" med springvänlig, peppande musik!



Love U

2010-05-29 @ 08:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback