Ny frippa

Jag har uppfunnit en ny frisyr som jag är mycket nöjd med och som har kommit att ingå i min standardrepertoar de senaste veckorna. Jag vill gärna tipsa er om den, den är fantastiskt bra! Jag kallar den för tvinnad sidknut, vad tycks? Jag gillar den väldigt mycket och tycker att den passar utmärkt till vardags som till fest!



Man utgår från en enkel sidbena och tvinnarhåret, lite i taget, åt båda hållen. Sedan samlar man de två tvinnade delarna med resten av håret under ena örat typ, snor i hop en liten knut och fäster med några hårnålar, stödsprayar och voila! Lätt som en plätt, men ger ändå intryck av att man lagt ner viss effort.

 

Så här ser frippan ut från sidan och bakifrån.

Kommentarer
Postat av: Lina

Mycket snyggt, Sofia!

2010-05-24 @ 20:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback