April April!

Idag är det första april, var försiktig så att du inte blir lurad. Idag kan man inte lita på någon!!

Jag har funderat jättelänge på något roligt lurendrejeri som jag skulle kunna köra med här på bloggen, men det står helt still, kommer inte på nått bra alls!

Istället har jag surfat runt på internet lite för att kika lite på andras lureri! Här är en liten sammanställning på högst troliga aprilskämt! (En del tidningar är riktiga lustigkurrar.... not!)

Uppsala Nya Tidning

Expressen

Dagens Nyheter

Svenska Dagbladet

Aftonbladet

Den sista är säkert inget aprilskämt, men det borde vara det!

APRIL FOOLS!! 

Kommentarer
Postat av: ola

Men expressens och svd:s är väl inga aprilskämt?

2006-04-01 @ 18:01:59
Postat av: Therese

Ja tydligen kan man ju göra det! :) Fynd på second hand! Och endå är det bara ett pytte litet samhälle jag bor i så utbudet är inte lika stort som större orters second hand! :) Ut och spana vet jag!

Kram

Postat av: Johan

Nej det enda roliga var ju DN även om UNT säkert var ett aprilskämt, fastän det var för mkt favorit i repris. Eller det var ju inte det minsta kul iaf. SvD:s var väl inte heller ett aprilskämt, av samma anledning...

2006-04-01 @ 22:26:39
Postat av: Johan

Kollade UNT nu och aprilskämtet där är att Linnéjubileumet är flyttat för att de upptäckt att han föddes ett år tidigare med allt vad det innebär. SvD däremot tycks ej ha ngt aprilskämt.

2006-04-02 @ 00:10:58
Postat av: hannahsthlm

åhh..sist nämda önskar man ju att de var ett aprilskämt alltihopa..att det aldrig aldrig hänt..sooo scary=(!

2006-04-02 @ 12:12:31
URL: http://hannahsthlm.blogg.se/
Postat av: Sofia

Det är jobbigt med aprilskämt när man inte kan vara riktigt säker på om det är på riktigt eller inte, man kan helt enkelt inte lita på nått den 1 april! =) Men SVD, jag trodde verkligen att det var ett skämt... hehe, så fel man kan ha!

Hannah: Ja, fy fan alltså.. :( Ett riktigt dåligt aprilskämt skulle det vara dessutom!

2006-04-02 @ 19:20:17
URL: http://supersofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback