Nationspremiär!!

Ikväll blir det utgång på Stockholms! Det ska bli så satans roligt, jag har inte varit på nation på över ett år. Jag kan tänka mig att det kommer bli ett extremt kärt återseende, och jag hoppas att det är ömsesidigt!

Det är faktiskt himla kul att gå ut på nation, särskilt när man har haft ett litet break från det så här... Det finns många fördelar med att gå ut på nation. Jag har skrivit ihop en liten lista:

1. Alla är trevliga på nation (nästan) och stämningen är glad och munter. Krogslagsmål är väldigt sällsynta. Flera gånger har det bjudits på kaffe och pepparkaka i krogkön om man behöver stå där länge och frysa.
2. Man går ut tidigt. Jag gör ofta det i varje fall, vid sju-åtta snåret, då kan man beställa in mat och vin och slipper stressförfesta, betala inträde och stå i kö.
3. Eftersom man går ut tidigt blir kvällen väldigt lång ofta. Typ 6 timmar på krogen, det hinner alltid hända en massa roliga saker. Går man ut tidigt så kan man gå hem tidigt, nationernas standardstänger klockan 01.00, vilket är perfekt när man har föreläsning nästa morgon.
4. Priset. Innan 21 är det alltid fritt inträde och efter 21 är det inte särskilt dyrt heller, om man går på den nationen man är medlem i så är det gratis! Jag är medlem i Snärkes nation.
5. Alkoholen är även den ruggigt billig. På Stockholms kostar en sexa typ 40 kronor när man förfestar där, det är ett mycket överkomligt pris. En flaska vin kostar 80-90 kr, helt ok!
6. En annan bra sak är att det alltid är nått på G i nationsvärlden, vill man så kan man gå ut och partaja tisdag-lördag. Söndagar och måndagar är vilodagar.

Jag är verkligen på G inför kvällen, jag tror att den kan bli mycket lyckad!!

Kommentarer
Postat av: Gammelgäddan

Där sprack kvällsschemat rejält ser jag! Gammelgäddan gör väl som vanligt, löständerna i glaset och tenan på plats.

2006-02-02 @ 11:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback