Pluggdag

Idag ska jag göra ett försök att stanna hemma och tentaplugga...  Jag har så svårt med min koncentration, när jag sitter på ett bibliotek sitter jag alltid och tittar på alla andra människor där, biter ju naglarna och drömmer mig bort. Och om jag väl kommer in ett schysst flow av studiero så är det alltid nån jävel som har glömt att stänga av mobilen eller kanske rentav pratar i den, i tron om att vara diskreta!! Men det är aldrig diskret, tro mig!! Inom mig vaknar mobil-Hitler till liv, jag skulle vilja trycka ner mobiljäveln i halsen på dem som inte kan uppföra sig ordentligt på biblioteket!

Det värsta är att det är svårt med koncentrationen även här hemma, det blir lätt att man fastnar framför tv'n eller internet, och helt plötsligt har flera timmar av oersättlig pluggtid gått förlorad. Jag har även det problemet att jag gärna somnar eftersom jag alltid pluggar i sängen... Life is not easy!

Nu ska jag ta mig samman och vara effektiv student HELA dan, och helst hela kvällen oxå, vi får se hur det går!

Hejsvejs!

Kommentarer
Postat av: nina

Hej! ha ha jag är precis likadan, själv tentapluggar jag oxå denna vecka. Men jag stannar hemma, går i mysbyxor & dricker kaffe!

Postat av: Jen

Jag har också gett mig fanken på att jag ska lyckas plugga hemma hela dagen idag. Har redat kikat på OS, Days of our lives och nu Oprah. Det är ju så mycket roligare ätt titta på tv än att läsa kurslitteratur. Lycka till!

2006-02-15 @ 14:17:27
URL: http://jennnie.blogg.se
Postat av: leo

Lycka till med pluggandet!

2006-02-15 @ 14:32:42
Postat av: Sofia

Nina: Mysbyxor rules! Det är verkligen det enda som gäller när man är hemma och puggar! :)
Jerpa: Allt blir roligare än att plugga, det är bara när man måste plugga som man tycker att det är ofantligt kul att storstäda hela lägenheten...
Leo: Tack tack!

2006-02-15 @ 19:14:00
URL: http://supersofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback