Praktik...

Måste ta mig in till statsvetenskapliga institutionen och lämna in min praktikansökan idag... lite nervös och se om man får nån schysst praktikplats. Jag har kommit på att jag vill till svenska representationen i Bryssel... och ingen annanstans! Jag har ju inriktat hela min f-ing utbildning på Europapolitik och det är ju lika bra å löpa linan ut. Jag vet inte hur jag ska göra med franskan bara... det är tydligen svenska och engelska som är arbetsspråk på representationen, och det är ju alla tiders... men man vet ju aldrig hur petiga dem är... I värsta fall kan jag ju alltid vifta med mitt MVG från gymnasiefranskan... även om det ända jag numera kan säga på franska är (med reservation för stavningen): Laissez moi tranquille ou je crie! & Je te deteste, tu est degutant! (Lämna mig i fred eller så skriker jag! Jag hatar dig, du är vidrig!)

Nej, representationen vill jag ha! Nu gäller det bara att övertyga representationen om att dem vill ha mig oxå, det kan bli lite knivigare...

Kommentarer
Postat av: Sara

Lycka till! Du är perfekt för represenatationen!
Då kommer jag och hälsar på!

2006-02-17 @ 11:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback