Praktiksnack

Var inne på statsvetenskapliga institutionen idag och lämnade in min praktik-ansökan och pratade med studierektor Stig. Det är alltid bra att diskutera lite, han är så trevlig och rar, man fastnar lätt där och babblar. Han trodde att det kunde bli svårt för mig att få praktik på representationen på grund av franskan.. typiskt! Men han skulle försöka i varje fall. Funderar annars på parlamentet, hos en partigrupp. Det skulle jag tycka vore roligt.

Är inställd på att åka utomlands på praktik nu... det skulle bli rätt dyrt att tex praktisera i Stockholm och köpa pendelkort och betala hyra samtidigt...  Dessutom är det ju kul att få lite erfarenheter. Om jag inte får Bryssel så skrev jag att jag kan tänka mig ambassaden i London eller Washington oxå. Båda dem är rätt stora, och verkar vara bra praktikplatser och man behöver inte prata ett enda ord franska!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback