Middagstips!


SOFIAS PASTA FRUTTI DEL MARE
2 portioner



44180-43

Huvudingredienserna i kvällens anrättning är:
* 1 burk krossade tomater
* 1 burk tonfisk
* 1 gul lök
* Fullkornspasta





44180-44

Hacka och stek den gula löken. Koka upp pastavatten.





44180-45

Fräs tonfisken tillsammans med löken.





44180-46

Tillsätt burken med krossade tomater, krydda med salt, peppar och oregano.





44180-47

Servera med fullkornspasta. Tänk på att den skall vara al dente så att det glykemiska indexet håller en lägre nivå!

Eventuellt kan man även tillsätta en burk med champinjoner, men det är ju trots allt bara onsdagskväll.

SMAKLIG MÅLTID!!


Kommentarer
Postat av: GI-vän

Åt du bägge portionerna?

2006-01-18 @ 21:46:26
Postat av: Sofia

Nej, självklart inte, den andra portionen är sparad i en liten plastburk i kylen. Det kan tänkas bli frutti del mare även imorgon. Tyvärr är det svårt att laga en enda portion av någon maträtt.

2006-01-18 @ 21:48:20
Postat av: Josse

Inte att förringa! Jag brukar faktiskt käka ngt liknande, men hackar i en näve svarta oliver också. Byt ut hälften av fullkornspastan mot typ broccoli så blire ännu bättre! Men som sagt, det är ju bara onsdag =) Bra ock pedagogisk beskrivning i övrigt tycker jag, du får högt betyg av mig =)

Postat av: Karolina!!

mmmmumsigt det såg ut...
Tonfisk är grymt gott, synd bara att jag har en pojkvän som tycker att det är kattmat...så det blir väldigt sällan, tror jag får komma upp till dig i uppsala o äta lite frutti del mare... förresten kommer till u-sala den 4e februari...
kanske höras o ses??
kram karro

2006-01-18 @ 23:53:11
Postat av: Daniel

det ser ju riktigt gott ut, du är också GI-frälst? alla verkar vara det. jag med för övrigt. du, jag skäms, men jag får fan inte fart på min blogg, jag är så grymt oteknisk. du får vägleda mig över msn, du verkar ju ha koll. imorgon ses vi 16 sharp. puss

2006-01-19 @ 01:16:04
URL: http://imjustdoingit.blogg.se
Postat av: Jen

Helt fantastiskt vilka middgar man kan göra med hjälp av några konserver =)

2006-01-19 @ 15:53:03
URL: http://jennnie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback