Stockholmsstress

Så fort man kliver av tåget i Stockholm så tar stressen tag i en, alla springer runt och folk blir helt tokiga om man råkar ta upp mer än den lilla tredjedelen allra längst till höger i rulltrappan. Ibland är det skönt att man inte bor här, man skulle nog få magsår... Jag tycker att det är lite roligt att provocera stockholmare, även om det bara innebär att stå till vänster i rulltrappan eller stanna till mitt i rushen för att svara i telefon eller byta låt på mp3-spelaren. Det behövs ofta inte mycket mer än så för att blodet ska stiga i deras kroppar, stockholmarnas.



Kommentarer
Postat av: Carolina

jag avskyr verkligen också rulltrappehetsen! (inser inte folk att det skulle gå mycket fortare om alla stod på båda sidorna av trappan?) men annars tror jag att jag har vant mig, jag blir inte stressad av att alla andra rusar omkring. och det är roligt är att provocera lite... haha stockholmare är extremt lättprovocerade.
kram

2006-01-27 @ 09:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback