Tack tack!

Igår när jag tog bussen från stan till i Flogsta  fick jag något av en Australien-flashback och ropade glatt "tack tack!" till busschauffören när jag steg av, men kom på mig själv ganska snabbt och skämdes lite... Såna känsloyttringar är liksom inte helt ok här i gråa vinter-Sverige! På väg från busshållsplatsen så tänkte jag lite på det här... Iofs så pröjsade jag ju hela 20 kronor för den relativt korta bussresan och behövde väl egentligen inte vara så j-la tacksam gentemot busschauffören, men ändå? Tänk vad mycket trevligare en bussresa skulle bli om alla resenärer skulle tacka och vinka lite när dem steg av? Jag har även lagt märke till att fler och fler inte ens hälsar på busschauffören när man stiger på bussen längre.

Vart tog vetten och ettiketten vägen?!! Jag manar till artighetsrevolution i Sverige!!!

 


Kommentarer
Postat av: Sverreadina

Excellent site. It was pleasant to me.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback