Värt att tänka på!

Den senaste trenden är tydligen att släpa med sig sina husdjur till jobbet... Jag vet inte vad jag ska säga, jag har personligen erfarit den här "trenden", på mitt gamla jobb var det ganska vanligt att personalen tog med sig sina hundar till jobbet.

Jag är djurvän och tycker verkligen om djur, men jag tycker inte att det är särskilt mysigt när man möts av en stor best som nosar en i skrevet och slemmar ner ens kläder det första man gör när man kommer till jobbet. Och det som är mest irriterande är att man måste le och skratta bort det hela som att man bara tycker att det hela är jävligt roligt. Det är liksom inte helt ok i hundägarkretsar att surna till på dessa (inte alldeles sällan juckande) jyckar...

Finns det någon som i ärlighetens namn tycker att det är "roligt" att han en kåt hund juckandes på ens ben??? I don't think so!!

Hundägare: Har ni ingen pli på era jyckar, snälla lämna dem hemma och förutsätt inte att alla människor tycker om eller ens tål hundar bara för att det är en självklarhet för er.


Kommentarer
Postat av: Sara

Tack Sofia! Tack för att du konstaterar det jag känner! Håll byrackan inne för sjutton gubbar!

2006-01-16 @ 11:07:15
Postat av: Sofia

Ja, jag tror verkligen inte att jag är ensam om att känna så här... :)

Postat av: Andreas

Usch nej! Det finns fan inget värre än människor som inte kan hålla sitt privatliv borta från jobbet. På jobbet jobbar man, alltså har man inte sina barn, husdjur, partners etc. mad sig dit. Det värsta är som du skriver; att det inte är socialt accepterat att påtala sitt ogillande för dylika tilltag

2006-01-16 @ 15:06:24
Postat av: Jonas

Förstod väl att Sara skulle hugga på denna på direkten... =)

Jaja, även om vi tycker olika ifråga om hundar Sofia (och Sara) så håller jag med om att de ska stanna hemma från jobbet.

Ha en trevlig kväll!

2006-01-16 @ 21:45:37
URL: http://jonaslauri.blogspot.com
Postat av: Josse

Fast jag tycker att barn är fem miljoner gånger värre. DÄR kan vi snacka om att det är social bottenkyla att vänta om man så rynkar på näsan åt någons vidriga, skrikande och bakteriespridande snorunge...hundrädsla känner vi ju trots allt till. Men barnrädsla har jag aldrig fått svart på vitt att det finns. Trots att jag har det liksom...

2006-01-16 @ 23:12:56
URL: http://jossebloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback