Friluftsteater

Årets sommar har verkligen blivit "utflyktssommaren", igår kväll var det dags igen för en liten utflykt. Kulturella som få drog jag och ett par vänner iväg på på Braunerhielmska friluftsteatern på Radermachersmedjorna här i Eskilstuna. Det är en riktig Eskilstuna-tradition med den årliga friluftsfarsen, det var tydligen 38:e året i rad som man spelade fars i smedjorna, men för min del så var det faktiskt första besöket! Det kommer dock med största sannolikhet att bli många flera besök under somrarna framöver, det var nänligen supermysigt och roligt! Kvällssolen utgjorde en slags naturlig strålkastare och stämningen var på topp! Dessutom är Radermachersmedjorna jättevackra och jag trivs alltid prima i vackra miljöer!

44180-486
Hela ensamblen. Känner ni igen damen längst till vänster? Det är nämligen Petra Hultgren, fröken Sverige anno typ 1995, hon har även gjort en bejublad insats i den gamla klassikern "Vita lögner".

44180-485
Årets fars heter "Sviter & Sviter" och utspelas i hotellmiljö, den var riktigt rolig! (Även om fars inte är min favoritgenre när jag går på teater i vanliga fall...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback