P1

Jag har uptäckt en ny radiokanal (hmm... ny för mig i varje fall!), nämligen P1. Numera är det P1 nonstop som gäller här hemma! Jag började tröttna rejält på typ hitmördarstationen Rix FM (okej då, jag kommer självfaller inte att sluta lyssna på MorronZoo, det är ju en klassiker) så jag sökte mig nya vägar och fann P1. PÅ P1 handlar programmen ju faktiskt om någonting och nyheter analyseras djupare än alla dessa "tre minuters nöjessvep" som utgör nyhetsutbudet på många andra radiokanaler...

Det som man saknar är ju iofs musiken, men den kan man ju enkelt lyssna på tex på datorn eller stereon.
Nu på sommaren är ju P1 extra bra eftersom de sänder sommarpratarna där, det försöker jag lyssna på så mycket som möjligt... jag har typ slutat titta på TV, ligger bara å lyssnar på radion, hehe, som en gammal tant! However, igår kväll gick jag och lade mig typ innan 22 för att lyssna på radiopratarreprisen innan jag somnade... Det är INGET att rekommendera att knäppa på radion i förväg innan radiopratarreprisen, det kan ni ta mitt ord för... Då sänds nämligen stora väder och sjörapporten, oh my God... jag vaggades till sömns av alla vindar och vädersträck och öar och kobbar och missade självfallet hela programmet, shit...

Men ändå vill jag säga: Mera P1 åt folket!!

Kommentarer
Postat av: Sara

Bra Sofia!

2006-07-18 @ 10:05:11
Postat av: Erica

Tänkte bara informera dig om att repriserna på sommarpratarna ligger ute på www.sr.se... men de kanske du redan vet?

Tänkte eftersom du somnade :)

2006-07-18 @ 15:58:53
Postat av: Carolina

P1 är toppen. jag laddar ner alla pod-versionerna av sommarpratarna till ipoden. imorse lyssnade jag på mikael persbrandt, han är inte riktigt klok den där karln... annars kan jag verkligen rekommendera humorprogrammen också på P3, typ Hej domstol. det är asroligt. kram

2006-07-18 @ 17:14:40
Postat av: Sofia

Sara: Ja, visst är jag intellektuell! :)

Erica: Tack för tipset!!

Carolina: Det är kalasbra att ladda ner dem, då kan man ju lyssna på dem när som helst! Jag gillar P3 oxå, men just nu känner jag att jag måste bygga upp min intellektuella sida lite mera.. :)

Postat av: Carolina

"intellektuella sida..." är det frankrike-mingel med intellektuella diplomater och politiker som hägrar? =) PUSS

2006-07-18 @ 21:32:34
Postat av: Blogward

I just visited your site...its abosolutely wonderful... Best of luck to you! You must have some great inspiration in your life. Take care

2009-11-10 @ 10:39:53
URL: http://www.blogward.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback