5 års jubileum!

Idag är det inte bara svenska flaggans dag utan även exakt fem år sedan jag tog studenten! det var den 6 juni 2001 som det begav sig och jag tog studenten vid Europaskolan i Strängnäs! Jag kan verkligen inte fatta vad fort tiden har gått sedan dess!

Jag har ändå hunnit med en hel del under de här åren när jag tänker efter... bott och pluggat i Göteborg, Uppsala och Perth, varit i Grekland och jobbat, flyttat sju gånger, lärt känna tusentals nya vänner och druckit åtskilliga liter sprit. Det har helt enkelt varit fem jävligt roliga år! Ändå så saknar jag verkligen Europaskolan och allt roligt som vi gjorde där, det var verkligen tre underbara år och jag trivdes som fisken i vattnet!! Underbara vänner och lärare och så mycket roliga minnen att det räcker och blir över, Aten, Berlin, Bryssel och Frankrike-resor... Man blir glad bara man tänker på det!

Det går sällan en dag utan att jag har kontakt med åtminstone 2-3 gamla gymnasievänner, hoppas att det kommer vara så resten av livet! Jag kollade lite i min gama studentbok (typ årsbok), som en slags nostaligtripp. Jag hade skrivit att min framtidsplan var att plugga juridik och bli en högavlönad expert. Även om juridikplanen sket sig så känns det fortfarande som en bra plan! Och så blev jag vald till årskursens partyprinsessa och årskursens kompis, hur bra är inte det!?

Vill bara säga hej till alla mina gamla europaskolevänner, saknar er jättemycket! I sommar ryktas det om en återträffspicknick, jag kommer vara där, garanterat!

Kommer ni ihåg den här gamla dängan förresten: "E3, E3 är inte som dom andra, Nej Nej, vi älskar varandra!" Hehe, gud vad roligt vi hade den där galna natten på Sundby när vi brände K-flaggan!

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Hahahahaha kram på dig på vår jubileumsdag ;) herregud, fem år sen studenten, vi är gamla nu Sofia!;) Puss å Kram Bettan

2006-06-06 @ 13:27:41
Postat av: Lina

5år!!! Kära nån. Minns inte vad skrev i mina framtidsplaner men jag tror att det hade med arkitektur och design att göra. Kram o Grattis på alla europaelever!

2006-06-06 @ 14:22:28
Postat av: Jen

Ja just ja, det är var ju idag! Hurra vad vi är bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback