Sveriges nationaldag!

44180-42444180-42444180-424

Idag är det Sveriges nationaldag, och det ska minsann firas! Jag vet ännu inte hur detta skall göras, men något slags firande måste absolut styras upp. Jag tycker att Sverige är ett fantastiskt land, och jag är glad och stolt över att vara svensk!

Ibland kan man som svensk lätt få en känsla av att höra till ett slags mediokert kulturlöst släkte där enbart jantelagen styr och det finaste som finns är att vara "lagom". Inget kunde vara mer fel, vi svenskar är ett gäng riktiga kufar som har en mängd lustiga egenheter för oss. Kolla
här till exempel så förstår ni vad jag pratar om!

Ha en jättetrevlig nationaldag allihopa!!

Ps. Jag tycker att det bör höra till allmänbildningen och veta varför vi firar nationaldagen just idag, glöm inte att det var just den 6 juni år 1523 som Gustav Vasa valdes till Sveriges konung utanför Roggeborgen i Strängnäs!!



Kommentarer
Postat av: Gossegrisens bästa kompis

Vi har minsann varit ute på torget och sjungit nationalsången kl 08.00!

2006-06-06 @ 11:17:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback