Bye Bye Laila!

Härligt att Laila (eller antagligen var det väl valstrategen Gurra P) äntligen tagit sitt förnuft till fånga, inte en sekund för tidigt! Utrikesministerposten är i mina ögon en extremt viktig post även i symbolisk mening och det kräver en diplomatisk, kunnig och EMPATISK person som kan hålla en sympatisk profil både inom landet och vara en värdig representant gentemot omvärlden. Jag tycker att Laila har misslyckats kapitalt på typ samtliga punkter... Bosse Ringholm får väl ses som en temporär nödlösning... Ska bli spännande att se vem som blir ny utrikesminister nu...

Egentligen så spelar det ju inte så jättestor roll, det rör sig ju ändå bara om en sexmånaders period... =)

Kommentarer
Postat av: Josse

Här är vi rörande överrens. Att hon klarade sig över Tsunamikatastrofen är för mig ett mirakel - det här sista ljugeriet torde vara sista spiken i Lailakistan... Ha en bra dag!

2006-03-21 @ 10:38:37
Postat av: Sara

Bosse Bus är värre än Laila! Det blir nog Carin Jämtin som blir efter bosses övergångfas. Det kan bli bra tror jag.

2006-03-21 @ 10:54:49
Postat av: ola

Ja, Jämtin är sympatisk, en mini Anna Lindh typ. Annars är jag ledig fram till valet. Jag talar ett par språk och är van att röra mig i internationella miljöer. Dessutom flexibel, stresstålig, van att ha många bollar i luften, ambitiös. Hmmm vad mer...service minded. Jag kan frilansa om det är så.

2006-03-21 @ 12:57:55
Postat av: Sofia

Josse: Hela Laila är ett jävla mirakel...

Sara: Jag har inte så stor koll på Jämtinskan men värre än Laila och Bosse Bus kan det ju knappast bli i varje fall!

Ola: Du borde höra med Lina, hon har ju kontakter med Göran Perssons dotter, så det ska nog kunna ordna sig!

Postat av: Gäddan

Jag röstar nog på Ola, han verkar ju väldigt allmänbildad och är väl nästan redan en rikskändis.

2006-03-23 @ 09:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback