Deltävling 3

Jag måste säga att jag tycker att det var en rejäl klassskillnad om man jämför kvaliteten på gårdagens startfält jämfört med de två tidigare delfinalernas. Mycket bättre, och inte en dansande elefant eller rödnäsad apa så långt ögat kunde nå. Jag tycker att båda låtarna som gick vidare är helt ok, även om jag tycker att Alexander Bard med sin Hitler-jugend stil ser rätt så patetisk ut där bakom keyboarden.

Min personliga favorit var faktiskt annars Patrik Isaksson. Jag gillar faktiskt honom, även om han kanske är lite väl mycket Rix FM... högst troligt kommer låten att spelas rätt så flitigt på den kanalen hädanefter... Det kanske inte heller är någon låt som skulle kunna konkurrera internationellt direkt, jag tycker i så fall att Patrik Isaksson borde köra med en låt som den där 1987 eller vad den heter? Den blir jag alltid så glad av! Jag har faktiskt träffat Patrik Isaksson i verkligheten en gång oxå, coolt va? Jag tror att det var sommaren 2000, när jag sommarjobbade i Parken Zoo i Eskilstuna, jag fick gå upp på scenen och ge Patrik Isaksson en stor vit gosedjurstiger efter hans matinéspelning, herregud... det kändes STORT!!

Tyckte att det var kul med lite glamrock i melodifestivalsammanhang oxå! Den där musikallåten var oxå fin, även om det kanske inte kommer bli den största hiten på dansgolven, de får nog se till att poppa till den lite först.

Det var inte helt otippat att Jessica Andersson flippade totalt med sin porriga show. Hon är liksom helylle egentligen, hur korta shorts hon än kör med så känns det bara fel, fel, fel. Det är såna grejer man måste ta till om man har en riktig sunkig låt, för att få tittarna att fokusera på nått annat istället. Det kan aldrig bli succé av det...

Men sammanfattningsvis är jag faktiskt väldigt nöjd med gårdagen, nu väntar jag med stor spänning på nästa lördag, då mighty CAROLA ska vara med! Förväntningarna är skyhöga, vilken besvikelse det kan bli om låten är rutten bara... 

Kommentarer
Postat av: hannahsthlm

åhh..håller m om A. Bard...Next Saturday m Carola o allt blir really exating=)!

Postat av: Jonasagnes

I LOVE THIS VERY PAGE PLEASE KEEP UP THE GOOD AND WONDERFUL JOB.

2009-06-25 @ 09:26:47
URL: http://jonasagnes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback