Gula jeans!

En av vårens stora trender förutspås bli gula jeans, ja, ni hörde rätt... Jag vill nu bara varna alla trendkänsliga läsare: Ge fan i att slösa bort era pengar på nått så oerhört gräsligt, färgade jeans borde vara förbjudet i grundlagen. Mina tankar vandrar så sakteliga några år bakåt i tiden, nämligen till sent nittiotal, min högstadietid. Vi snackar färgglada crockerjeans från JC. Jag ägde själv ett par i en ljusviolett nyans, ett köp jag våndas över ännu idag... hur kunde jag bli så hjärntvättad att jag såg någon skönhet i dessa lila skapelser? Jeans ska vara blåa, på sin höjd svarta och i extrema fall kanske även vita, även om just vita byxor ofta är extremt opraktiskt.

Därför vill jag nu varna alla, låt er inte hjärntvättas av modets alla nycker, särskilt inte i den här extrema formen. Tänk på att ni kan bli fotograferade när ni bär dessa gula skapelser och att dessa fotografier kan användas emot er i all evighets evighet, ni kan komma att hånas för er svaga karaktär för alltid.

Kommentarer
Postat av: Sara

Håller med dig!! jag köpte också massa crocker från JC i storlek 24.. usch hemska färger

2006-03-01 @ 15:29:29
Postat av: Avundssjuk

Oj, storlek 24, verkligen imponerande! Och de svältande barnen i Afrika har verkligen tur, de slipper både gula jeans och överflödigt kroppsfett!

2006-03-01 @ 18:12:38
Postat av: josse

Själv hade jag ljusblåa (alltså färgade i babyblått, inte vanlig jeansljusblå) Levi´s 501, jävligt hett faktiskt...not. Bra statement här om jeansen, INGEN passar i gula jeans. Punkt.

Postat av: Husmusen

Visst är det intressant hur man påverkas att tycka vissa saker är snygga bara för att de är trendiga.

2006-03-01 @ 18:36:49
URL: http://www.husmusen.blogg.se
Postat av: Sofia

Avundsjuk: Ja, och så är dem bruna året runt utan att behöva riskera att få hudcancer i solarier.. livet är verkligen allt bra orättvist ibland!

Josse: Ljusblå 501'or, hade det här varit 10 år sedan så hade jag varit GRYMT avundsjuk på dig!!

Husmusen: jag vet, mode är verkligen facsinerande på så sätt, hur det påverkar en... man måste verkligen försöka stå emot hjärntvättning ibland!

2006-03-01 @ 22:07:53
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Anonym

låt folk som tycker om gula, och färgade jeans, ha dem. klaga inte, gör inte världen till en mer pessimistisk plats än vad den redan är. tack.

2006-03-02 @ 22:52:52
Postat av: Anonym

jag tycker det är skitsnyggt!!!! med gula jeans längtar till jag hittar ett par snygga!

2006-03-03 @ 16:55:20
Postat av: Sofia

Lyssna inte på mig, jag är en novis som inte vet nånting om mode... =) Nånting säger mig dock att gulfärgade jeans bara är en tillfällig fluga. Men det är klart att alla som tycker gula jeans är snyggt ska köra hårt på dem!! Gult är ju alltid en glad färg, och passar ju alltid till påskparyt om inte annat! =)

2006-03-03 @ 21:29:07
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: hannahsthlm

åhh..men gråa jeans är väll snygga??Det tycker åtminstone moi..men jag hoppar de gula..Funderade på ett par röda i feb. men har beslutat hoppa dem=)..har för kort "livslängd" känns det som=) Ciao!

2006-03-04 @ 13:53:11
URL: http://hannahsthlm.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ja, grå jeans kan jag faktiskt sträcka mig till, såg ett par snygga grå på H&M igår faktiskt! =)

2006-03-04 @ 14:40:10
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: optimist!

i must say that i totally agree with "anonym".. let people wear whatever they wanna wear.. as long as they feel good in it.. honestly, im sick and tired of people always giving comments about what other people wear or do.. peace

2006-03-20 @ 20:25:14
Postat av: AmandaB

Äh, det är snyggt & dessutom trendigt. Om de blir omoderna får de väl vila i garderoben några år då, de kommer ju tillbaka. Det märker vi ju nu! ;)

2007-03-29 @ 19:11:10
URL: http://amandabacktorp.blogg.se/
Postat av: klara

GULA JEANS ÄR KUL ! :)

2007-04-05 @ 15:22:10
Postat av: jenka

Men seriöst bara för att trenden säger att gult inte kommer att hålla behöver inte alla lyssna på det? man bär ju det man vill, jag är skit på att köpa ett par gula jeans. Nå jävulskt fräckt + snyggt att matcha med svart...härligt att ha när man lessnat på att änvända dom blå om o om igen .. man kan ha det snyggt / festliget/ rockigt jaa nästan vad som helst..!!

2007-06-27 @ 23:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback