Inredningschocken

Här är lite bilder från mitt hem nu efter den stora "extreme home make overn".. ohlala! Det är ju lite synd att jag inte tänkte på att knäppa några "before"-bilder för alla ni som ju faktiskt aldrig har varit och hälsat på tidigare... men det är i varje fall mycket trivsammare och finare nu! Ni får ta mitt ord på det helt enkelt. Det skall understrykas att det inte är världens enklaste att inreda en lägenhet som är under 20 kvm stor (eller man borde kanske säga liten). Det är compact living som gäller!



Min säng med nya kuddar och överkast från Ikea, ny vas från Mique och nya blommor från Plantagen!



Min gamla bokhylla, bara lite saker som är nytt här... Bland annat ljusstaken i mörkt bronsigt smide från Jyst och de rosa förvaringsboxarna från Ikea. Den beiga lampskärmen är ny, den är inköpt på Household. Gardinen är från Hemtex och ska egentligen vara rak och inte så där vågig, men den måste fållas först, men jag är ingen hejare på sånt! Lite synd att jag inte har plats för gardinlängder utan bara en sån där liten pluttig sak bara...



Här är min rosa soffa. Den är gammal som gatan och jag vet inte var den är inköpt, nytt är bordet som faktiskt är ett barnbord från Ikea och de rosa ljusstakarna som är från Household, Hanna, jag var tvungen att härma dig, de är såå fina och passar perfekt till soffan :) De rosa ljusen på tv'n är oxå nyinköpta och så även den runda nougatfärgade mattan från Ikea! Jag sitter här i soffan och skriver precis just nu... :)



Mitt "kök", här är det inte mycket nyinköpt överhuvudtaget. Jo, ett nytt cocktailglas eftersom ett hade pajat och man vill ju åtminstone ha jämna fyrtal! Lägg märke till den trevliga "vuxenhyllan", nu blir jag lite partysugen minsann!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Härma på du, jag kallar det hellre inspiration :) Du ha fått det jättefint, precis min stil! Det verkar mycket större än sist jag var där, hur har du gjort? :P

Postat av: Andreas

Det ser ju kanon ut! Är det här lägenheten i höghuset? I så fall är det en klar förbättring från när jag var på besök.

2006-03-22 @ 13:38:58
Postat av: Sofia

Hanna: Tack för inspirationen i så fall! Ja, visst känns rummet mycket större, fastän jag har mer möbler, fantastiskt!

Andreas: Ja, det är samma lägenhet! Hoppas att du får lite inspiration nu när du ska till å inreda, fast du kanske inte tycker så mkt om rosa? =)

2006-03-22 @ 14:49:14
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Jenny

JÄTTEFINT!

LOVE YOU!

2006-03-22 @ 21:08:57
Postat av: Sofia

Jenny: Thanx sis, love you too! :)

2006-03-23 @ 10:30:09
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Sofia

Jenny: Thanx sis, love you too! :)

2006-03-23 @ 10:30:17
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Sofia

Gud vad kreativ du är. Råkade susa in här genom englas blogg och tycker mig ha funnit en liten guldgruva. :)
Riktigt fint för att ha fått in så mkt på 20kvm, det kan inte ha varit det lättaste! :)

2006-03-23 @ 18:42:35
URL: http://lillasystern.blogg.se/
Postat av: Sofia

Sofia: Tack tack! Det är inte så lätt att inreda ett sånt plutthem, man måste försöka vara väldigt praktisk, allt måste ha ett syfte, inget onödigt får plats!

2006-03-23 @ 21:49:02
URL: http://supersofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback