Inredningsproblematik

Jag är inne i "extreme home make over"-period just nu. I och med att jag ju har fått en soffa hit så måste jag göra vissa drastiska förändringar i hemmet.... Jag är känslig när det gäller heminredning och jag tror att det har att göra med min inneboende skräck för fulhet. Om inte hemmet är fint inrett så hakar jag upp mig på det och kan inte koncentrera mig på något annat. Jag tror att det skulle fungera lite granna som tortyr att tvinga mig att bo i ett rum där färgerna och stilarna skär sig...  Jag kan väl iofs inte påstå att mitt hem direkt är finare än andras hem på så sätt, men det är väldigt viktigt att färgerna matchar och att det känns mysigt och personligt liksom....

Det är här problematiken kommer in i bilden, soffan jag har fått hit är en gammal variant, den är ganska gullig, ljus gammelrosaaktig med broderade blommor typ... eh, kanske låter lite konstigt? Hur som helst, tidigare så hade jag en ganska färgstark inredning med klarröda gardiner och blå detaljer. Ni kanske förstår vilken krock det blev när soffan kom in i bilden... Så nu har jag varit tvungen att eliminera allt rött  (där av gårdagens gris-make over) och blått och har istället siktat in mig på en mildare färgskala med gammalrosa, guld och beige. Jag tror att det kan bli fint faktiskt, har inhandlat jättevackra ljusstakar och en ny lampskärm idag, tror att det kan bli bra faktiskt! På inkpöslistan finns kvar fotoramar i guld, ljust sängöverkast, kuddar, blomkrukor, gröna växter och tavlor. Nån som har några bra tips? Ni får gärna dela med er... :)

Det är ju lite svårt annars med att inreda en lägenhet på 19 kvadrat, det är liksom extrem compact living om jag säger så... Allting är liksom i miniformat, en pytte pytte liten soffa, och en pytte pytte liten tv och en pytte pytte liten stereo... Ibland känner man sig lite granna som Gulliver i lilleputtlandet!! Nu ska jag gå till min pytte pytte lilla spis och laga en pytte pytte liten lunch! =)

Kommentarer
Postat av: Andreas

vilket litet, litet, litet hus måste bo i..

2006-03-13 @ 16:05:43
Postat av: Hanna

Jag vill se bild på din nya soffa :) Och appropå tavlor: vi får ta en sväng till Household och dela på en rulle tapet! Nån guld och beige-aktig, det funkar hos mig med :)

Postat av: Sofia

Andreas: Jag bor ju faktiskt i ett stort stort hus... =) Fast i en liten liten lägenhet...

Hanna: Jag får fixa en bild sen när jag har fått iordning lite mer! Jag var faktiskt på Household idag! Tapetrullarna ligger på 300 kronor drygt, vi får väl gå dit så fort skadeståndet trillat in på kontot.. :)

2006-03-13 @ 19:56:54
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Hanna

Ojoj, det var inte billigt.. Men jag har tyckt om dom så länge så det är väl lika bra att slå till!

2006-03-13 @ 22:27:02
URL: http://prickenoveri.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback