Kattakuten

Min pluggdag har inte riktigt gått min väg än så länge... jag har nämligen fått en herrelös katt på halsen... Min granne Linda kom förbi för att lämna tillbaka lite grejer som hon hade lånat, och när jag öppnar dörren smiter en liten mager katt in i min lägenhet och gömmer sig under sängen. Efter lite trixande får vi ut katten ur lägenheten, men den lilla katten står ut i trapphuset och jamar med jätteledsna ögon så jag hade inte hjärta att lämna den där. Så jag tog in katten til mig igen och gav den lite mjölk, och den drack och drack... som om den var helt uttorkad, jag gav den lite räkor oxå, men den verkade inte så sugen på det... 

Jag har satt upp en lapp nere i entrén att en katt är upphittad, med mitt telefonnr och grejer på, men det är ingen som har ringt ännu... Jag pratade med en kille som sa att han hade sett katten i trapphuset redan igår kväll... Jag vet inte vad jag ska göra med den lilla katten. Den verkar jättetrött och har legat och sovit på min mage när jag har läst... Jag har verkligen inte tid med sånt här nu, och jag är livrädd att den ska kissa och bajsa överallt. Har lagt ut lite tidningar och jag hoppas att den fattar vinken....

Antagligen så bor katten i nått annat hus, men den är så tanig att jag inte har hjärta att bara kasta ut den i snön... Varför ska jag drabbas av såna här dilemman? Nu har katten lagt sig i soffan och lyssnar på Jack Johnson, den kurrar och verkar trivas här hos mig.

Kommentarer
Postat av: Linda

17.55: ingen katt skymtas i flogsta med omnejd. Kanske har kattskrället hittat hem igen?

2006-03-18 @ 18:16:36
Postat av: Carolina

vem tror du vinner ikväll då? kram carro

2006-03-18 @ 19:28:18
Postat av: Jenny

Grattis till sambolivet! Trodde bara inte att det skulle bli en katt!

2006-03-18 @ 23:26:40
Postat av: Sofia

Linda: Jag letade när jag kom hem igår oxå, men den har antagligen hittat hem nu, hoppas det i varje fall... och fått lite mat i magen!

Carro: Carola var ju inte helt otippad...!

Jenny: En katt är så god som något! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback