Locktången är invigd!

Jag hann inte mer än hem från affären förrän jag ville provlocka håret med min nya locktång! Ja är helt kär i den nu, den blev varm på ett tjillevipp och det fanns många olika värmelägen, dessutom är den keramisk så håret glider lätt och blir inte intrasslat! Den var helt fantastisk, och vad fort det gick att få till lockarna jämfört med min gamla!

Ska ni inhandla en locktång så kan jag varmt rekommendera Ceracurly 19mm, jag köpte den på
www.plattang.se, där kostade den 395 riksdaler. Kan även varmt rekommendera den sidan att handla ifrån, bra priser och snabba leveranser. Köpte även mitt plattång därifrån förrut, och den har varit en kär och trogen vapendragare sedan dess! Från och med nu är det nog dock lockar som kommer vara partyfrippan för min del!

44180-155

Så här ser min locktång ut, jättefin tycker jag!

Här kan ni se resultatet från kvällens premiärlockning. Är inte 100% igt nöjd, men jag är ju som sagt nybörjare. Det var ganska svårt att få till lockarna där bak, men jag antar att övning ger färdighet!

  

Efter en liten stunds lockande kom jag till insikt att det blir mycket finare och går mycket snabbare om man tar ganska lite hår till varje lock. Jag tycker att det är gulligt med diadem till lockigt hår, som på första bilden, det diademet är i brons och kommer från Glitter.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken pingla! Du är verkligen helt ok med rakt hår också, men det är ju kul att kunna variera!

2006-03-08 @ 21:11:56
Postat av: Hanna

Men se där! Du är ju jätteduktig, du behöver ingen lektion av mig! Och jag har ett likadant diadem också :) vi kommer bli twins,haha :)

Postat av: micke

Stiligt! Du ser ut som en schweizisk alpflicka.
Ta det som en komplimang! :)

2006-03-08 @ 22:16:41
Postat av: hannahsthlmh

men åhh..vad fiint med lockarna & diademet=)!

2006-03-08 @ 23:59:16
URL: http://hannahsthlm.blogg.se/
Postat av: Johanna

Den där locktången skulle jag haft för ett halvår sen...Har haft stora problem med att få lockar som håller, = "de är borta innan jag ens hunnit fram till festen". Nu har jag permanentat håret i stället, men det kan ju va bra komma ihåg i framtiden det här...:)

2006-03-09 @ 00:13:08
URL: http://www.hararmittliv.blogg.se
Postat av: tina

wow! jättefint!

2006-03-09 @ 00:30:18
URL: http://adorable.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tack så mycket allihopa! Det är väldigt fint med lockigt hår, man känner sig liksom kvinnlig och snäll på nått sätt! =)

Johanna: Du borde verkligen överlägga om en sån här investering i framtiden, den var fabulous! Dessutom är det ju alltid roligt att kunna variera sig, ibland rakt och ibland lockigt...! =) Det som var bra med den här locktången var ju att det fanns så många olika värmelägen så även det mest svårlockade hår ska kunna få sig en match, så den borde funka även för dig!

2006-03-09 @ 07:47:47
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Jen

Madre Mía! Vilken babe! Jag har tänkt köpa en locktång länge men det har aldrig blivit av.. Det är nog dags nu!

2006-03-09 @ 07:54:45
URL: http://jennnie.blogg.se
Postat av: Sofia

Jen: Åh tack! Jag tycker att du ska slå till på en! Det kommer passa till din rosa look! Köp en som är bra bara, annars blir det liksom inte av att man använder den så ofta!

2006-03-09 @ 08:41:07
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Vanja

Snyggt :) Ska genast kolla in sidan

2006-03-09 @ 18:54:49
URL: http://chubban.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback