Städomaniac!

Idag har jag haft en effektiv hemmadag, läst halva boken, tvättat och storstädat! Det är lite konstigt det där med att städa, för ju mer man städar desto mer smuts ser man liksom... jag började lite makligt med att bara diska och plocka undan sen så blev jag liksom mer och mer manisk... det hela slutade med att jag stod och skrubbade väggarna i badrummet med typ en diskborste... det är så irriterande, med vattnet här i Uppsala blir det kalkbeläggningar precis överallt! Uppsala lär vara belagt på Sveriges fetaste kalkstenås eller dylikt, irriterande är det i varje fall!

Bestämde mig även för att diska fläktfiltret och rensa avloppet, God damn vilken jävla hårboll jag hittade där alltså, riktigt vidrigt! Jag kan omöjligt att orsakat hela den på de dryga två månader som jag bott här nu, tjejen som jag hyrde ut lägenheten till måste vara lite medskyldig.... snuskigt var det i varje fall!

Men nu är det så rent och fint, och jag har tänt kanelljus!

Ikväll blir det plugg, efterlyst, insider och sova! Nice evening!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback