Städtips

Igårkväll så fastnade jag framför det gamla hemfixarprogrammet "Äntligen hemma" på fyran. Och jag upptäckte där den fantastiska Evelyn. Evelyn är en kvinna i sina bästa år som antagligen har sitt ursprung i den germanska världen, hon påminner nämligen extremt mycket om den gamla Robinsondeltagaren Hildegard Krebbs när hon pratar, som delar av sig av helt outstanding städtips.

Igår visade Evelyn hus man rengjorde svarta spisplattor och fick dem att bli svarta och fina igen. Hon torkade av plattorna och smörjde in dem med ett medel som påminde om svart skokräm, sen satte hon på plattorna på högsta värme i nån minut eller så, tills plattorna började ryka, sen var saken biff! Det verkade helt otroligt, plattorna såg ut som nya!! Mjna plattor är jättefula och rostiga, så jag ska verkligen prova på den här krämen. Någon som vet var den finns att köpa?

Här kan ni ta del av fler städtips från Evelyn!

Kommentarer
Postat av: micke

wow!

det låter nästan som den grejen de hade på tv-shop där man la ned allt sitt silver och koppar på nå'n aktiveringsplatta i en bunke och efter ett par sekunder sken och gnistrade allt så att man fick ont i ögonen! :)

Postat av: Stina

Evelyn är grym! jag ska oxå göra sådär m mina plattor.

2006-03-15 @ 20:28:17
URL: http://girle.blogg.se
Postat av: Sofia

Micke: Stjärnplattorna var bara buffel och båg, men jag tror att Evelyn är äkta på nått sätt! =)

Stina: Ja, visst var det fyndigt! Frågan är bara vart man får tag på den där svarta krämen... :)

2006-03-15 @ 21:15:55
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Linn

Den där krämen heter ugnssvärta o den funkar verkligen... Finns att köpa i de flesta livsmedelsaffärer på städavdelningen. Superbra! plattorna blir svarta o fina...

2006-03-19 @ 20:39:32
Postat av: Sofia

Åh, vad bra! Då ska jag försöka leta reda på den nästa gång jag handlar! Det ska bli spännande å se hur den funkar!

2006-03-21 @ 10:09:42
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Anse

Hahahahah! Så skönt att det finns människor med samma bekymmer som jag! Känner mig så ensam ibland! Nu ska jag svärta mina plattor som bara den!

2006-04-23 @ 21:31:39
Postat av: evamaria

toppen! tack! Jag har läst om detta med svärta till spisplattor i en bok, men visste inte vad det var för produkt. Nu vet jag och nu ska här svärtas!

Hälsningar

2006-04-30 @ 23:26:17
Postat av: Ronnie

Åh, lovely! Det är väl fint att det finns forum på Internet där man kan hitta allt - såg också Evelyn in action och beskådade sedan mina egna stackars missfärgade plattor - Ugnssvärta var ordet!

2008-03-06 @ 07:06:06
Postat av: elli

åh precis de jag letade efter..:-)

2009-03-12 @ 16:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback