Uppsats

Imorgon ska jag på uppsatsseminarium inför c-uppsatsen som jag ska börja skriva nu. Då är tanken att man ska presentera sin uppsatsidé... Läskigt! Min plan är att skriva om EU-skepticism och driva lite olika hypoteser till varför allmänheten är så pass skeptiska till EU... En hypotes är att skepticismen är utbredd för att EU är väldigt främmande för folk i allmänhet och att man är rädd för det som man inte riktigt har koll på, en annan hypotes är att skepticismen till EU egentligen är grundat på en utvärdering av den nationella politiken... Det ska bli extremt roligt att komma igång med uppsatsen, hoppas att handledarna tycker att min idé är ok och att man kan få till en ordentlig uppsats av det hela!

Jag måste nog förbereda mig lite nu så att jag har nått vettigt att säga imorrn!


Kommentarer
Postat av: Gäddan

Go Sofia go!

2006-03-20 @ 21:23:03
Postat av: Lisa

Ja heja tjejer som far saker gjorda!

2006-03-20 @ 23:16:54
Postat av: Henrik

Här surfar man runt och hittar ett blogginlägg om en statsvetaruppsats, just när man borde ägna sig åt en sån, must be a sign... Jag tänkte också skriva nåt om EU men min idétorka är total! Du har inte några uppsatsförslag över som du kan bjussa på? :)

Postat av: Sofia

Gäddan: I will!!

Lisa: tack tack! =)

Henrik: Det måste verkligen vara ett tecken, back to work! =)Jag skrev min b-uppsats om det demokratiska underskottet och konstitutionsförslaget, och det var väldigt intressant. Annars är det ju väldigt intressant med just konstitutionsförslagets framtid eftersom det blev nedröstat, så det kan man ju forska vidare lite i. Lobbying/korporatism inom EU kan ju oxå vara ett vettigt ämne (man kan undersöka hur demokratin påverkas av intressegruppspolitiken, och kommissionens beroendeställning gentemot organiserade intressen), lycka till!!

2006-03-21 @ 09:13:20
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Henrik

Tack för tipsen! :) Jag var faktiskt länge inne på att göra nåt med just konstitutionsförslaget men fransmännen och holländarna gick ju in och förstörde för mig som bekant. Klart jag tar det personligt... Ohetare studieobjekt finns inte numera. Men efter det har jag tänkt att kolla på Margots plan d eller hennes nya vitbok. Infallsvinkeln än så länge är informationspolitikens legitimitet. Men då blir det ju mest filosofi över det hela och jag vill vara mer konkret än så... svårt...

2006-03-21 @ 23:34:52
URL: http://triviologi.blogg.se
Postat av: Sofia

Jag älskade konstitutionsförslaget och blev helt bedrövad på de jäkla fransmännen! Plan d kan nog vara intressant, men den är ju rätt tunn, men du kommer säkert på nån intressant infallsvinkel, lycka till!

2006-03-22 @ 15:03:36
URL: http://supersofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback