Alla dessa bönder...

Vad är egentligen grejen med den här  "Bonde söker fru"-hysterin??

Man får verkligen en skev bild av nyhetsflödet i Sverige när man liksom utifrån försöker hänga med lite via aftonbladet.se och andra "nyhetssidor", det står ju bara om alla dessa bönder och idoler. Även om jag inte har sett ett enda program så går det liksom inte att undgå att följa med när storbonden ska träffa prästen, åka på kryssning, ha svensexa, otrohetsdramatiken med Andreas (Come on...), hångel och svartsjuka. Och alla dessa idolrubriker, han som ska skänka bort sitt pannband etc. Vad är grejen... Är det verkligen det viktigaste som händer i Sverige just nu?

Det är faktiskt ganska roligt att se hur Sverige kan bli så uppslukat av vissa företeelser Jag tror faktiskt att vi sticker ut på det området i jämförelse med resten av världen, med det här kollektiva trycket på att hänga med i de mest oväsentliga frågor... Jag kommer ihåg förskräckelsen förra julen när jag kom hem från ett år i Australien och inte visste vem Agnes var, eller Linda Bengtzing. "Oh my Gosh... Sofia, menar du allvar? Du har verkligen missat mycket..."  var på allvar reaktionen.

Nu menar jag ju inte att jag själv inte skulle bli minst lika uppslukad av bonde-programmet. tvärtom, jag skulle säkert sitta bänkad varenda kväll, men ändå... det är väldigt intressant att observera fenomenet...


Kommentarer
Postat av: Fia

Jag har iallafall superdissat "Bonde söker fru"! Tänker inte stödja såna sjuka serier!! Upperbarligen ett par stycken eftersom man kan läsa om dessa bönder var och varannan dag i tidningen! Håller med dig fullständigt, finns det ingenting viktigare att skriva om! Hallå, vem fan bryr sig om vem som blir bondens fru! Hur får man ens idén att skicka in ansökan om att vara med i programmet. Om jag någonsin får för mig att vara med i en dokusåpa, stoppa mig!!!

2006-11-30 @ 09:43:28
Postat av: Sara

Jag lovar att du hade varit helt sjukt fast i Bonde söker fru du med... Programmet har miljonpublik och bondromantiken spirar. Fick höra från gymnasiemässan att eleverna frågar hur man blir bonde! haha

När kommer du hem? När ska vi handla I.D?
kram kram

2006-11-30 @ 13:33:58
Postat av: Brucan

haha..... annika lantz gjorde samma iaktagelse i sitt radioprogram, fast där handlade det om att folk är galna i melodifestivalen. hon kallade det "strukturellt förtryck".... =)

2006-12-01 @ 07:25:44
Postat av: A

Om inte jag har misstar mig så har du ju själv faktiskt ägnat dig åt lite bondekoppleri!. Bara för någon vecka sedan, typ 21 november! Har det förresten givit något resultat?

2006-12-01 @ 11:33:33
Postat av: Sofia

Fia: Jag är ju bonde själv så jag gillar iofs idén med progammet, fast det är sjukt när det blir sån hysteri..

Sara: Du har antagligen rätt! Och bondromantik är ju aldrig fel!

Brucan: Haha, i så fall är jag oxå offer för det strukturella förtrycket!

A: Förvisso... Det har inte givit så mycket resultat, får kanske satsa på nästa säsong av "Bonde söker fru"?

Postat av: Angelica

Jag har inte kollat ett enda avsnitt av Bonde söker fru, sämre smörja får man leta efter. Jag har också förvånats över denna hysteri. Tex., när jag satt och gjorde marknadsundersökningar på jobbet fick jag höra hur många gånger som helst när jag ringde till folk: "Tyvärr, jag ser på Bonde söker fru, det är SÅ SPÄNNANDE! Kan du ringa lite senare?" Och så skriver tidningarna jättemycket om det och man läser i folks bloggar om "åhh marcus han borde ju få sofia de passar så bra men hon seeer det inte" Jag tycker att hela konceptet bakom det där programmet är sjukt. Äckligt, nästan!

Jag undrar hur man kan ha missat så mycket bara för att man inte vet vem Agnes är. Det är liksom inte det viktigaste här i livet att hålla koll på Melodifestivalskändisar och Idol-deltagare..

2006-12-16 @ 18:32:13
URL: http://annilelica.blogg.se
Postat av: Mikailmaja

hey pete, great website, thanks so much for all your hard work on building and maintaining the wimpole therapeutics site. also thank you for your contribution to the clinic s magazine. keep up the good work.

2009-03-17 @ 13:24:36
URL: http://mikailmaja.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback