Det bästa jag läst på länge

44180-589

Det
här var det bästa jag läst på länge.

Jag har irriterat mig på fenomenet länge. "Jag ska bara ta ett bloss, sen kommer jag och hjälper till/ byter av dig/ tar över/ fixar det" är en helt ok ursäkt för att ta en extra paus medan det är helt oacceptabelt att typ säga "Jag ska bara sola i några minuter/sova lite middag/ dricka lite saft/skicka ett sms till min hemliga kärlek", you name it... Äntligen flera som tycker som jag!  Varför ska rökarna subventioneras på det här sättet?

När jag ändå är igång kan jag ju gnälla lite över alla dessa människor med familj. Det är helt i sin ordning för dem att på arbetstid ringa hem och fråga vad man ska fixa för middag/vem som ska hämta från fotbollsträningen/vad man ska handla på vägen hem/om det finns mjölk i kylen etc etc. Det ses inte med alls lika blida ögon när man exempelvis som ung och familjelös på arbetstid ringer sina vänner och frågar vart förfesten ska vara/vad man ska köpa med sig för vin/vem som kör etc etc. Värt att tänka på! :)

Kommentarer
Postat av: ola

Väl talat Sofia. Ett bra exempel på hur heteronormen eller snarare kärnfamiljnormen regerar.

2006-11-06 @ 22:48:39
Postat av: Sofia

Ja, exakt. Vissas privatliv är tydligen viktigare än andras!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback