Fransk hiphop

När jag var i Paris i helgen så bestämde jag mig för att stifta lite närmare bekantskap med den franska kulturen, och då menar jag inte av typen vulgära matvanor. Istället inhandlade jag inte en, utan två skivor med fransk hiphop. Ja, det är sant.

För att stifta ännu mer bekantskap med kulturen i sig så sökte jag även upp en ung svart man med typisk gettostil. Ni vet med bandana innanför kepsen och så. Först så var jag lite rädd för jag har hört att parisiska förortskids ibland kan vara av det något otrevligare slaget. Men min gettokille var fantastiskt supertrevlig och hjälpte mig att välja skivor och botanisera bland alla tusentals skivor med fransk rap (believe me, its a jungle out there!!), jag kände hur jag aktivt byggde broar mellan våra kulturer!

Jag litade blint på min svarte gettokontakt och följande skivor fick följa med mig hem:

44180-550     44180-549

Kommentarer
Postat av: Jennie

Saïan Supa Crew är riktigt bra!

Postat av: Carolina

yes baby, saian supa crew är grymt bra! fast jag har bara två låtar med dem =)

2006-10-10 @ 22:55:01
Postat av: Sara

Hej Sofia!! Din blogg är jämt så rolig o läsa. Behövde pigga upp mig såhär vid lunchdags. undrar vad det blir för käk idag, soppa eller soppa eller kanske en macka från delifrance?? börjar bli lite kyligt i bryssel, tycker du inte??

2006-10-11 @ 11:44:29
URL: http://saraintheworld.blogspot.com
Postat av: Linda

Du är bara för rolig Sofia! Jag skulle då aldrig ens tänkt tanken att gå och fråga en hiphopare om råd..men det är ju bara tråkiga jag. Det blir ju så mycket roligare som du gör det :) När kommer du och hälsar på i Wien då? ;) Kram

2006-10-11 @ 21:28:40
Postat av: Sofi

Det vekar gå hur bra som helst för dig i Bryssel! Kul! Själv måste jag slå ett slag för Rohff. Jag har ett par av hans låtar och jag tycker de är riktigt sköna...
Kram

2006-10-12 @ 13:35:39
Postat av: Mange

När det kommer till fransk Hip Hop rekommenderar jag totalhårdingarna i gangsta-rap-bandet "Suprême NTM". Stenhård hip-hop sedan ´89.

2006-10-12 @ 16:40:43
Postat av: Jim

Fransk hiphop är riktigt bra. Saian Supa Crew står först i ledet.

2006-10-12 @ 19:53:21
URL: http://djims.blogspot.com/
Postat av: Anonym

saian supa crew är faktist ganska chill men Suprême NTM var också bra ;P

2006-11-01 @ 17:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback